אולי הגיע הזמן לעשות חשבון נפש ציבורי ולומר: האם אין לנו חלק בתדמית הדמונית הזו שייצרנו לעצמנו? האם הפחד שאנחנו מגלים כלפי אותם קיצוניים לא צובע אותנו כולנו באותם צבעים, שאנחנו כל כך מנסים לברוח מהם? והאם באמת רק הצד השני אשם כשהוא רואה אותנו כגוש שחור אחד שמאיים להתגלגל לעברו ולרמוס את כל מה שחשוב בעיניו.
אילו היה השדרן תורם את גופו למדע, לאד"י, ל'תנו לחיות לחיות' ל'ירוקים לירוק' או לכל גוף אחר, היינו נדים לו בראשנו, נושכים שפה על עוד יהודי תועה בהבלי הגויים וממשיכים הלאה. גרועה מכך הייתה העובדה שהאומלל, לא פחות ולא יותר, החליט להשתתף בהקמת מחנה השמדה קטן, בשם דיגניטאס, על אדמת אירופה, שם בהשלמת מה שהגרמנים לא הספיקו, ימשיכו מוטציה מוזרה של שיטת היטלר וימיתו אנשים
אין כאן מישהו שמביט נכוחה ורואה שהוא מאבד את המושכות של הדור הצעיר? הכיוון שאליו מוליכים כמה עסקנים את הנוער מנפץ אותם לרסיסים. אותן חומרות ואיסורים היוצאים מאותו בית מדרש השכם והערב לא הובילו אותנו לשום מקום. השאיפה לאסור ולהחמיר עם כל דבר ועל כל דבר, מביאה את התוצאה ההפוכה
בעקבות מאמר ב"כיכר השבת", מפרסם יום ליום מאמר חריף נגד השדרן שמואל בן עטר: "משנה את דעותיו ורבותיו, בהתאם למפלגה שתסכים לצרף אותו. חוסר הגבולות במאבק כנגד האפליה, הינו תוצאה ישירה של התחושה הנחיתית כאילו המוסדות הספרדיים אינם מוצלחים די הצורך" (בחדשות)
עלינו לבדוק ולפשפש האם אין כאן יותר מאשר אידיאולוגיה קדושה, אולי יש כאן תבלין זר, העובדה שהקנאות הלוהטת הזו מואמצת רק לצד אחד ומצומצם במפה התורנית, מחייבת אותנו לבדוק, מדוע שאר המצוות הן לא כאלו "פיקנטיות" למאמץ בשריפת צמיגים וחסימת מעוזי תחבורה סואנים
נכון יסודות המדינה רקובים, האידאולוגיה נעלמה ומזמן. הקמת המדינה מושתתת על חוסר ערכים תורת ישראל ומידות, אבל להכריז בוודאות שהצרות הגיעו מעצם הקמת המדינה?! פלא בעיני זה תירוץ עלוב כדי לשכוח את אמיתות הדברים! קודם כל קהילת ניטורי קרתא, לכו תלמדו היסטוריה יהודית
אחרי הניסיון הרע שהיה לי עם החברה ה´כשרה´ שסיפקה אינטרנט במהירות נמוכה, המון תקלות ושירות שלא ראוי לשמו. עברתי לחברה אמריקאית "נט-צח" שמציעה למי שמעוניין באינטרנט מסונן מתכנים שליליים: גלישה מהירה, סינון אוטומטי, מינימום תקלות ומקסימום שירות. הגולש גלשן מפיץ בשורה חדשה
ביני לבין מי שמתנגד לשילוב של תורה ופרנסה, ומסרב לפתרון מערכתי-הלכתי של בעיית הגיור, לא יהיה מכנה משותף. האיש שההודעה על חזרתו מעוררת תשומת לב רבה בזירה הפוליטית הוא שהוביל את תנועת ש"ס למחוזות חשוכים, שבהם ההתנגדות לשילוב בין תורה לפרנסה בכבוד מוצגת כאידאל. ח"כ הרב חיים אמסלם במאמר חריף ב'מעריב'
מי שמסייע למציבי המחסומים עובר על כמה וכמה עברות חמורות: פיקוח נפשות, "לפני עור לא תתן מכשול", גזל שינה. אני בעד להציב שלט באותיות "קידוש לבנה" בו מפורש האיסור והבקשה להמנע בכל מצב שהוא מכניסה לשכונה על מנת לכבד את רגשות התושבים הגולש "העולם החרדי" במחאה נוקבת (גולשים)
"דיברתי עם חמותך", אמרה לי המפיקה, "זה לא הסתדר לנו, היא הייתה אינטליגנטית מדי" • "צלצלתי לחמותי לספר לה שהיא אינטליגנטית מדי, ועכשיו יש גם אישור רשמי. זה מצוין ליחסי כלה וחמותה, אבל פחות טוב לשיח הציבורי שלנו" • העיתונאית סיוון רהב מאיר חושפת לראשונה את ספר ההפקה (בכיכר, דעות)
אולי אם תתנו לרוצחי משפחת פוגל עונשי מוות הם רק ירוויחו? אולי עדיף לנו, ברגשות הנקמה שלנו, להעניק להם מכל טוב, לכל חייהם? האם עדיף להעניש את הפושע הנאצי בעולם הזה, או שאולי עדיף לתת לו חיי פאר מלאי תענוגות בעולם הזה? התשובה רק מעידה באיזה שפל של אמונה אנחנו חיים
הלקוח לא תמיד אומר לנו את הסיבה האמיתית לסרוב העסקה. לקוח האומר לנו המוצר שלך יקר מאד לעומת המתחרה, הוא מתכוון לשתי אפשרויות, אחת, הוא מתחיל במשא ומתן, ועד שהוא לא יראה את איש המכירות מדמם על הריצפה הוא לא יפסיק ללחוץ, האפשרות השנייה, הוא באמת אומר שהמחיר שיש לו זול ב-35% ממה שאתה מציע לו, רק שהוא אומר בשקט
"האמת, ציפיתי מיתד לרמה גבוהה יותר, למסר שנון - המסווה את הגזענות הבסיסית. לבלרי ה"עיתון" הזה, שכל כולו זלזול בגדולי ישראל, זריעת הרס ושנאה, כבר מזמן אינם קובעים "מיהו חרדי". חלפה לה התקופה בה אלו במו-פיהם הוציאו קהלים גדולים מחוץ לגדר. כולם מסכימים: להיות מושמץ ביתד זה אות כבוד". יואב ללום מגיב
"אם קיימת הסכמה בקשר למחירים, למה שלא נציף את השוק בדירות? זה הפתרון האמיתי, כל השאר לא חשוב" * פישר חייב לפעול, גם בהיבט הפסיכולוגי. הוא מוכרח לתת לציבור הרגשה שיש החמרת תנאים. הרבה רעש, פחות מעשים. עליו להרגיע את השוק, ובעיקר את מחירי הדירות. אלי בארי על משבר הנדל"ן
מהו הכבוד כשלעצמו? האם הוא דבר חיובי או שלילי? האם זה תלוי במינון, כמו שמידות מסוימות הכרחיות במינון קטן אך הריבוי בהם הוא אסור? * מצד אחד נדרש מאיתנו להיות "בורח מן הכבוד" אך מאידך "איזהו מכובד- המכבד את הבריות". וא"כ צ"ב, אם המושג כבוד הוא כל כך שלילי, מדוע אנו כן מחויבים לכבד את האחר?
רוב ראשי המדינה עסוקים בהגנה על עצמם במקום להגן על העם. כלי התקשורת מעסיקים את הציבור בפוליטיקה ובשעשועים. והכנסת? קרקס. כלבי השמירה של הדמוקרטיה מתנפלים עליה והחלו לנשוך בה עד זוב דם. התקשורת הצליחה לקעקע את אמון הציבור בנבחריו בכנסת וברשויות. ח"כ הרב ישראל אייכלר במאמר דעה נוקב
תחילתן של דתות האחרות הוא סיפורי בדים מפוקפקים של יחידים שהצליחו להוליך שולל ביכולותיהם הרטוריות המוני שוטים. רוב מוחלט של חיי המאמינים באמונות הבל כדוגמת אלו מוקדש לתועלתם ולהגשמת מאוויהם בעוד שלבורא העולם הם מואילים בטובם לנדב שאריות עלובות של חייהם. משה מור בהרהורים לקראת הפסח (תוכן)
"רציתי לומר לך אחד העם! שאתה לא לבד! אתה לא אחד העם, אתה כאחד העם! כל העם איתך ובדעותיך! מחזיקים אנו במסורת של שנים ודורות שלמים! האם אמותינו הקדושות והצנועות ידעו מזה פאה? האם אמותינו הצנועות ידעו מזה התועבה הגדולה הזו, שיש אנשים שמכשירים זאת?". תוכן גולשים
בכל הישיבות הללו ובסגנון הזה מוכח לכולם על האיכות הטובה בלימוד בהשקפה ישרה שלצערנו לא מצאנו בישיבות אחרות שלא בסגנון הזה, ולכן זה לא אומר כבר שמתחנפים לאשכנזים, פשוט אצל האשכנזים קצת יותר השקיעו על זה באירופה בגלל ההשכלה שהייתה שם. הגולש מאיר שמש כותב בתוכן גולשים