תוכן גולשים: להסיר את מחסומי השבת, עכשיו

מי שמסייע למציבי המחסומים עובר על כמה וכמה עברות חמורות: פיקוח נפשות, "לפני עור לא תתן מכשול", גזל שינה. אני בעד להציב שלט באותיות "קידוש לבנה" בו מפורש האיסור והבקשה להמנע בכל מצב שהוא מכניסה לשכונה על מנת לכבד את רגשות התושבים הגולש "העולם החרדי" במחאה נוקבת (גולשים)

העולם החרדי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

הציבור החרדי לא מודע למה שהוא גורם.

הידעתם כי אסור בתכלית האיסור לגרום לרכב שבו נוהג יהודי, תינוק שנשבה לעצור מנסיעתו? יש בכך איסור מבעיר בכל לחיצה על דושת הגז. אך בואו לא ניכנס לפן ההלכתי שבכך.

כתושב בני ברק המתגורר בפינת הרחוב, אני סובל סבל בל יתואר מחריקות הזזת המחסומים המתבצעת על ידי נהגים שאינם שמים לב לרגשות האוכלוסיה המתגוררת ברחוב, ומזזים את המחסום בכדי להכנס לתוככי השכונה החרדית תוך כדי שהם עוצרים את רכבם.

ישנם כאלו שאף יוצאים שוב מהרכב, לאחר שעברו את המחסום - מה שגורם לרעש בלתי נסבל שנובע מגרירת המחסום, ודבר שכזה קורה אין ספור פעמים במהלך השבת הן בשעות הלילה המוקדמות והמאוחרות, והן בשעות היום כולל את שעות מנוחת השבת.

אני לא מדבר על כל כי ישנם כאלו אשר בערב שבת מציבים את המחסומים בכביש עשר דקות לפני כניסת השבת ונובחים בצעקות ´שבאס´ עד לצפירה, על כל מכונית שבה נוהג נהג משלנו הממהר להגיע למחוז חפצו בטרם הכנס השבת. כל זאת בטענה כי בשכונה זאת המנהג להכניס את השבת בשעה זו. מה שאני בטוח שמקור למנג משוגע זה נובע מביתם אך בידו של מי מהציבור לכפות את מנהגיו על כולם?

אני לא מדבר על כך שיש בכך פיקוח נפש.

אמבולנסים ורכבי הצלה של מתנדבים שונים נאלצים לבזבז זמן יקר בו כל שניה היא קריטית בהצלת חיים, בכדי שיואיל מישהו בטובו לגשת ולהזיז את המחסום.

יוצא שמי שמסייע למציבי המחסומים עובר על כמה וכמה עברות חמורות:

א. לפני עור לא תתן מכשול.

ב. פיקוח נפשות.

ג. גזל שינה.

ד. הפיכת השבת לסיוט בקרב תושבי המחסומים.

כך נראים פני הציבור החרדי הולך "כעדר ללא רועה" לעבר הבלתי נודע ואינו שם לב כי הוא מפר את שלות השבת אצל אחיו החרדים לדבר ה´.

דעה זו היא ללא ספק של כל המתגוררים בקרבת הצבת המחסומים בשבתות, וישנם הרבה שכאלו.

אני בעד להציב שלט באותיות "קידוש לבנה" בו מפורש האיסור והבקשה להמנע בכל מצב שהוא מכניסה לשכונה, על מנת לכבד את רגשות התושבים. שלט כזה רק יותר יכבד אותנו הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר