אביב אלוש: אני מתפלל שלוש תפילות ביום

השחקן המפורסם אביב אלוש, אחד השחקנים המצליחים בישראל, חושף בראיון ב'ידיעות' את ההתקרבות לדת, שמירת השבת, הוויתורים הגדולים ולימוד התורה האהוב עליו (ציצית)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

השחקן המפורסם אביב אלוש, אחד השחקנים המצליחים בישראל, העניק ראיון נרחב לעיתון 'ידיעות אחרונות' על הקריירה שלו בעולם המשחק וסיפר על הקשר שלו לדת, לימוד תורה, שמירת שבת, הנסיעות לקברי צדיקים והויתור לעבוד בקודשי ישראל. לא מדובר במשהו חדש, אלוש כבר סיפר בעבר על התקרבותו ליהדות, אך נראה כי מאז הספיק השחקן להעמיק את הקשר שלו לדת.

בכתבה נחשף סדר היום ואורח החיים היהודי של אלוש: הוא קם כל יום בחמש בבוקר, מניח תפילין ומתפלל שלוש תפילות ביום, בשעות הערב הוא הולך ללמוד תורה וגמרא, מקפיד כשרות לשמור שבת.

בראיון לדנה ספקטור סיפר אלוש על השבת הראשונה ששמר בחייו: "הייתי בארצות הברית, באתי לצלם שם סרט ובחדר המלון החלטתי שאני שומר את השבת. זאת הייתה חוויה כל כך חזקה, רק אני לבד, עם אוכל שקיבלתי מהקהילה היהודית, מקיים את המצווה הזאת. כשחזרתי, אמרתי ישר לרעייתי נופר שאני רוצה להמשיך לשמור שבת, והיא קיבלה את זה. היום כבר כל המשפחה שומרים שבת בבית".

"לפעמים אני מגיע לסט משחק הכי תל אביבי שיש, ובסוף זה מסתיים בזה שאנחנו עושים בהפסקה שיעור תורה וכולם נהנים. וכן, יש אולי תפקידים שאני לא אוכל לעשות יותר, בסדר, מהמם. אני מקבל בהכנעה ובאהבה את המציאות החדשה. זה לא קשור אפילו רק לתורה העניין הזה. יש לי גם ילדים".

בהמשך דבריו חשף כי ויתר על תפקיד משמעותי בסרט מפורסם בגלל חגי תשרי: "לפני כמה חודשים קיבלתי הצעה מדהימה לבוא לשחק בהוליווד, אבל סירבתי לזה, כי הצילומים יצאו בול על תקופת החגים".

אלוש שמרבה לנסוע ולהשתטח בקברי צדיקים סיפר: "מה שקרה לי כשהייתי באומן זה נצחי. את החוויה הרוחנית שלי קיבלתי דווקא בקבר של הסבא רבא של רבי נחמן, הבעל שם טוב, חוויה רוחנית פסיכית שאי אפשר להסביר אותה. שלוש וחצי שעות של בכי".

בהמשך דבריו התייחס לחרדים הקיצונים שלא שומרים על הנחיות משרד הבריאות בתקופת הקורונה: "אני גם לא מאמין לכל הסיקורים האלו בתקשורת, יש לך מושג כמה בתי כנסת נסגרו בחגים האלו? כל מה שאנחנו מקבלים בחדשות זה את הרע. אישית אני כן מאמין שצריך להישמר ולהקפיד. אני גם אוהב את זה. הניקיון הזה שמזכיר לנו להיות גם נקיים מאגו ומיצר רע. ומה זה המסכה? קודם כל שתוק, סתום את הפה. תחשוב לפני שאתה מדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר