מכירת האייפון לא רווחית לחברות הסלולר

כמה באמת מרוויחות חברות הסלולר על כל אייפון שנמכר? לפי מחירון חברת אפל בישראל: הרווח הוא רק בין 200-300 שקל • ויש גם בשורה: בקרוב מכשירי האייפון יוזלו (דיגיטל)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: יח,צ)

כמה מרוויחות חברות הסלולר על מכירת מכשירי האייפון? לפי מחירון חברת אפל בישראל: הרווח הוא רק בין 200-300 שקל על כל אייפון שנמכר.

'TheMarker' מציג את הנתונים מתוך מחירון חברת אפל, מהם עולה כי הרווח לחברות הסלולר עבור כל אייפון שנמכר, אינו גבוה ועומד רק על 200-300 שקלים.

לדוגמה, מכשיר אייפון 5S עם זיכרון של 16 ג'יגה־בייט, נמכר על ידי אפל לחברות הסלולר ב-3,070 שקל (כולל מע"מ). והן מוכרות אותו לצרכן ברשתות זולות כמו 'הום סלולר' ב-3,600 שקל, ואילו ברשת אידיגיטל עבור 3,650 שקל. כמו כן, אייפון זהה עם נפח זיכרון של 32 ג'יגה-בייט נמכר למשווקים ב-3,545 שקל, ונמכר לצרכן באידיגיטל תמורת 4,200 שקל.

יש לציין כי רק חברות הסלולר הגדולות - סלקום, פרטנר, פלאפון וHOT מובייל מורשות לרכוש מאפל מכשירים באופן ישיר. שאר החברות המוכרות בשוק, קונות את מכשירי האייפון מאחת מחברות הסלולר.

בנוסף, המשווקות משלמות דמי תיווך של כ-5% לחברת הסלולר ממנה הן רוכשות את האייפון. ובחישוב של ניכויי המע"מ, עלות פרישת התשלומים ועוד הוצאות, נגלה כי הרווח לחברות הסלולר הוא מועט יחסית ונע בין 200 ל-300 שקלים.

רוב החברות המשווקות את האייפונים מסתמכות על מכירת אביזרים נלווים למכשירים, כמו כיסויים, אוזניות ומטענים, כדי להשלים את הרווחים על מוצרי אפל.

בקרוב עומד לחול שינוי בשיווק מכשירי אפל בישראל וחברת C–Data, תכנס אף היא לשוק הישראלי ותמכור את מוצרי אפל ישירות לכל המשווקים, כולל חנויות קטנות, והם לא יצטרכו עוד לרכוש אותם דרך חברת סלולר גדולה או דרך אידיגיטל.

לבד מכך שכניסת החברה החדשה תגדיל את הרווחים של המשווקות על מכשירי אפל, ישנה גם בשורה לצרכן הקטן: התחרות בין החברות צפויה להעלות, מה שיוזיל את עלות המכשירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר