הילדים רכשו ללא רשות, חברת אפל תפצה את ההורים

ענקית הטכנולוגיה "אפל" תעניק פיצוי להורים שחוייבו לשלם עבור רכישות שביצעו ילדיהם ללא רשותם. לפי נציבות הסחר, עשרות אלפי הורים התלוננו (טכנולוגיה)

שושי מילר | כיכר השבת |
מכשיר אייפון (צילום: shutterstock)

ענקית הטכנולוגיה 'אפל', תעניק פיצוי של לפחות 32 מיליון דולר ללקוחותיה מסביב לעולם, וזאת לאחר מאבק שניהלו הורים שחוייבו לשלם על אפליקציות שילדיהם רכשו ללא רשותם.

לפי נציבות הסחר הפדרלית בארצות הברית, סוכם כי חברת אפל תשנה במקביל את שיטת החיוב עבור רכישת אפליקציות, וזאת בכדי לוודא את הסכמת הצרכן לפני הרכישה.

יושבת ראש נציבות הסחר אמרה כי ההגנה על הצרכן אמורה להיות דבר בסיסי גם אם מדובר באדם שעושה עסקים באמצעות המכשיר הסלולרי. "אי אפשר לחייב צרכנים על מוצר שהם לא רכשו" הוסיפה.

לדבריה, הנציבות קיבלה עשרות אלפי תלונות של הורים שילדיהם רכשו באמצעות הסלולר ללא הסכמתם, בסכומים שהגיעו למיליוני דולרים - לדבריה.

מנכ"ל אפל טים קוק, התייחס להסדר בחוזר ששלח לעובדיו. לדבריו, החברה שילמה כבר ב-2013 סכום של כ-100 מיליון דולרים להורים שילדיהם רכשו ללא רשותם. "תבעו אותנו על דבר שכבר הוסדר" אמר, לדבריו: "זה מרגיש לא נכון".

עם זאת, קוק הוסיף כי לאור זאת שדרישות נציבות הסחר תואמות את המהלכים שהחברה התכוונה לבצע, הוא נענה לבקשה וקיבל את ההסדר, וויתר על כניסה למאבק משפטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר