סערת הקלטות הסתר

חוקר פרטי מסביר: כך היה ניתן להאזין לבית מרן הגראי"ל שטיינמן

מרדכי צדוק, חוקר פרטי, חושף את כל האמצעים שבהם היה ניתן להאזין לבית מרן הגראי"ל שטיינמן, ומתריע כי "מי שביצע את זה, יכול להכנס לכלא עד חמש שנים" (דיגיטל)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

בעקבות הפרסומים לפיהם הקליטו אנשים מסוימים שיחות שנערכו בבית מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מסביר מרדכי צדוק, חוקר פרטי במקצועו, על כל האפשרויות והאמצעים בהם ניתן היה להאזין לבית הרב.

"כאשר אחד מעורכי השיחה עורך את ההקלטה, זו לא האזנת סתר. במידה ומישהו אחר מקליט את השיחה זו האזנת סתר", אומר צדוק בראיון למרדכי לביא בתוכניתו "שמונה עד עשר, ברדיו "קול ברמה".

לדבריו, "במידה ואחד מעורכי השיחה הקליט את השיחה, הוא יכול להוציא את זה החוצה ולפרסם את הדברים".

צדוק טוען, כי למיטב ידיעתו גם עיתנאי שקיבל הקלטות לידיו צריך לבדוק שהם הושגו בהיתר. "במידה וההקלטה הועברה לעיתונאי, עליו לוודא שההקלטה הושגה בהיתר. בסיפור ענת קם, העיתונאי אורי בלאו, קיבל מסמכים מסווגים והועמד לדין".

לשאלת המראיין על סיפור ההקלטה בבית מרן הגראי"ל שטיינמן, כאשר כל הנוכחים בישיבה המדוברת מכחישים בכל תוקף שהם עומדים מאחורי ההקלטה, אומר החוקר הפרטי כי הפתרון המהיר ביותר הוא "ביצוע בדיקת פוליגרף לכל המשתתפים בדיון".

לדבריו, "אם מישהו שלא היה נוכח בשיחה המדוברת הקליט את השיחה, זאת אומרת שמישהו חדר פנימה לתוך הלשכה של הרב, השאיר מכשיר האזנה או הקלטה, שאחר כך הוא הגיע ואסף את המכשיר מבית הרב".

לדברי צדוק, האופציה להאזין לשיחות באמצעות מכשירים מחוץ לבית הם לא קלושה מכיוון שהמכשירים הללו אינם אמינים מספיק. "זה לא מעשי. ניתן לכוון קרן לייזר שעליה גלי הקול רצים, מכוונים אותה לחלון שבחדר בו מתקיימת הפגישה ואפשר לשמוע את מה שאומרים באותו חדר. זה לא אמין ולא איכותי".

לדבריו, ישנם שלוש אפשרויות להאזנה במקרה הנוכחי: "להחדיר מכשיר הקלטה לבית ולאחר מכן להגיע ולאסוף אותו. אפשרות שנייה, להחדיר מכשיר האזנה שמתחברים אליו מרחוק ואפשר לשמוע את מה שקורה בחדר. אפשרות שלישית, יכול להיות שעל הפלאפון של אחד המשתתפים בפגישה הותקנה תוכנת האזנה ומרחוק הפכו את הפלאפון למכשיר האזנה".

לדברי צדוק, "יש אפשרות להשתלט על המכשיר ולהאזין לשיחות ולמסרונים וכן להפוך אותו למכשיר האזנה. לצערנו, קל מאוד לעשות את זה היום. עם נגישות של מספר דקות למכשיר אפשר להפוך את הפלאפון לכלי ריגול לכל דבר ועניין".

לדברי צדוק, לא כדאי להסתבך בהאזנות סתר. "מדובר בעבירה פלילית מסוג פשע, כאשר מזמין ההאזנה עלול לעמוד בפני עונש מאסר של שלוש שנים, ומבצע העבירה עלול לעמוד בפני עונש מאסר של עד חמש שנים".

צדוק מסביר מתי יש לחשוד שמאזינים לכם דרך הפלאפון. "ההמלצה שלי ללקוחות שלי היא לא להכניס את המכשירים הניידים לפגישות ולמקומות רגישים. במידה ורואים שהמכשיר מתנהג בצורה מוזרה צריך להתחיל לחשוד ולהביא את המכשיר לבדיקה".

"במידה ורואים שהסוללה נגמרת מהר, המכשיר מתחמם, המסך פתאום נדלק ונכבה, תעבורה של אינטרנט שיוצאת ונכנסת בכמויות לא סבירות, במקרים האלו סביר להניח שמאזינים לכם באמצעות הפלאפון".

לדבריו, "אם קיבלת איזה סמס עם קישור למקום מסוים ולחצת על מה שביקשו ממך וראית שבעקבות הלחיצה לא קרה כלום, כנראה שחדרו לך כבר לפלאפון".

האזינו לראיון באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר