עם הרבה פלפל: צפו ברובוט ה'אנושי' הראשון - pepper

על רובוטים אנושיים מדברים בלי סוף, אך היפנים הם שוב הראשונים להציג חידושים אמיתיים בתחום. וכעת softbank מציגה את הרובוט האנושי הראשון - pepper או פלפל בעברית מדוברת. כך זה נראה (דיגטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
pepper או פלפל, הרובוט האנושי הראשון של softbank (צילום: softbank)

היום הרובוטים כבר נמצאים בכל תחום, החל מרובוטים צבאים מתוחכמים, וכלה בשואב אבק רובוטי. אבל רובוט עם 'רגשות' דמוי אנושיות עוד לא היה לנו. הכירו את 'פלפל' הרובוט ה'אנושי' הראשון.

החברה היפנית Softban עוסקת בעיקר בשירותי טלקום כמו טלפונים נייחים ניידים ואינטרנט ביפן. אבל היא הראשונה בעולם לפתח רובוט דמוי אנוש מתקדם, בשיתוף עם חברה צרפתית. לרובוט יש 'מנוע ריגשי' שיתעדכן באופן שוטף משרתי החברה, ומאפשר לו ללמוד תנועות הבעות פנים וקולות, ולנתח בהתאם את מצב רוחו של העומד מולו, ולתקשר איתו בהתאם.

לדברי החברה המפתחת את הרובוט, פלפל (באנגלית pepper) יוכל לתקשר אם בני אדם בדיוק כמו שהאדם מתקשר עם חברים ומשפחה. וכן הוא יוכל לבצע מטלות 'אנושיות' רבות, ויוכל לסייע לקשישים ולשמש כזבנים בחנויות. במסיבת העיתונאים בה הוצג הרובוט, אמרה החברה כי "בפעם הראשונה הם נותנים לרובוט לב".

הרובוט יכנס לשירות הלקוחות של החברה כבר מחר (שישי), כששני אבות טיםוס של הרובוט יוטמעו בחנויות השירות הסלולרי של החברה ביפן, וישרתו את הלקוחות, שיוכלו להתרשם ממנו. המחיר שלו אגב, הוא לא יקר במיוחד, ויעמוד על 198.000 ין יפני, שהוא כ1930 דולר לרובוט.

יפן היא מעצמה בתחום הרובוטים בכלל, ובתחום פיתוח הרובוטים ה'אנושיים' במיוחד. כך למשל בביקורו האחרון של אובמה ביפן, הציגה בפניו חברת המכוניות 'הונדה', שנחשבת זה שנים כמעצמה בתחום פיתוח הרובוטים דמויי אנוש, רובוט ששיחק כדורגל עם הנשיא אובמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר