70% מהמוצרים החכמים מכילים חורי אבטחה המאפשרים פריצה בקלות

מחקר חדש שערכה ענקית המחשוב HP מגלה כי כמעט 70% מהמוצרים החכמים המכונים האינטרנט של הדברים האמורים להוות חלק נכבד ממהפכת המחשוב הבאה, ניתנים לפריצה בקלות רבה להחריד בעקבות חורי אבטחה משמעותיים (חדשות טכנולוגיה, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

המוצרים החכמים, שללא ספק כבר מתחילים להשתלט לנו על החיים, כמובן בניסיון להפוך אותם לקלים יותר. ואשר כבר זכו לכינוי 'האינטרנט של הדברים', כמו גם בהפניית משאבים אדירים מצד יצרניות השבבים הגדולות, עומדים לחולל את המהפכה הבאה בתחום המחשוב.

מדובר בעשרות פריטים חכמים, שמאפשרים להפוך את כל מה שמסביבנו לחכם, החל מהבגדים, מה שמכונה מחשוב לביש. ועד הפיכת הבתים שלנו לחכמים, על ידי התקנת מוצרים חכמים שיכולו ללמוד אותנו ולנהוג בהתאם, בכל רחבי הבית. כמו למשל מכונת הכביסה או המקרר שלנו, ועד לקומקום שידע להרתיח את עצמו כשיקבל סימן שהתעוררתם.

בשנים האחרונות מתריעים שוב ושוב מומחי אבטחה מרחבי העולם, על הסכנה הטמונה בתלות במוצרים הממוחשבים, אשר יהוו אתגר אבטחה משמעותי. ואשר יוכלו לשבש לגמרי את החיים כשכל ילד יחליט לפרוץ לבית החכם שלנו. וכך יוכל למשל לשנות לנו את התרמוסטט באמצע הלילה, או לפרוץ לנו לבית. מנגד, טענו היצרניות כי ישקיעו רבות במאמצי אבטחת המידע, שימנעו את הדבר.

אך כעת, במחקר שערכה ענקית המחשוב HP נקבע כי 70 אחוזים מהמוצרים החכמים ניתנים לפריצה בקלות. מה שעלול להפוך את חיי הבעלים לגיהינום של ממש במקרה והאקר משועמם או בעל מטרות זדוניות יחליט לשבש את חייו.

כל האקר יוכל להשתלט לנו על הבית? (שאטרסטוק)

המחקר קובע, כי מרבית חורי האבטחה נובעים מכך שהמוצרים לא דורשים סיסמאות אימות חזקות, או שאר אמצעי זיהוי חד משמעיים שימנעו מזרים להיכנס בקלות יחסית לאותם מוצרים חכמים. בעיות אלו אמנם ניתנות לפתרון פשוט של הכנסת סיסמאות חזקות. אך כל עוד המוצרים לא ידרשו את הסיסמאות החזקות, הרבה מדי מהמשתמשים יתעצלו ויבחרו בסיסמאות הבעייתיות.

המחקר מטריד ביותר, בעיקר מכיוון שמוצרי 'האינטרנט של הדברים' מחזיקים בדרך כלל באמצעי זיהוי אישיים, כמו גם בפרטי אמצעי התשלום. ואשר בפריצה אליהם ניתן לבצע נזק נרחב יותר מהמצופה ממכשירים אלו.

הפתרון האפקטיבי ביותר הוא כאמור מניעת אפשרות השימוש בסיסמאות בעייתיות. אך חברת HP טוענת, כי נדרשת השקעה של ממש בחינוך הציבור בבחירת סיסמאות. במיוחד לאור העובדה כי מחקרים קובעים כי עד שנת 2020 צפויים להיכנס לשוק מעל ל-26 מיליארד מוצרים חכמים, מתוך מה שמכונה האינטרנט של הדברים. שכאמור יהיו מחוברים לאינטרנט מסביב לשעון, ובהעדר אבטחה הולמת, יוכלו האקרים לשבש היטב את חיי הבעלים של אותם מוצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר