בצעד חריג: סלקום מפרסמת "לא כשר" לציבור החרדי. לקראת התנגשות עם ועדת הרבנים?

חברת הסלולר 'סלקום' החלה לאחרונה לפרסם מוצרים ללא כשרות ועדת הרבנים לענייני תקשורת - באמצעי מדיה חרדיים. בפרטנר ובפלאפון מצהירים כי ימשיכו לדגול בקו שננקט עד כה על ידי החברות הסלולריות ויפרסמו לציבור החרדי רק מוצרים כשרים. משרד הפרסום בולטון פוטנציאל מסרב להגיב (דיגיטל, חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום ארכיון: פלאש 90)

שינוי כיוון בפרסום החרדי? לראשונה מזה מספר שנים, פתחה חברת סלקום בקמפיין המציע למגזר החרדי שירותי אינטרנט של הדור הרביעי של החברה, זאת למרות שהשירותים אינם תחת פיקוח וועדת הרבנים לענייני תקשורת. עד היום, נהוג היה בשוק התקשורת הסלולרית, לשלוח לאישור ועדת הרבנים את פרסומי החברות הסלולריות, כאשר הדבר מנע לאורך השנים פרסום שירותים שאינם תחת פיקוח וועדת הרבנים לענייני תקשורת.

לדברי גורמים בוועדת הרבנים לענייני תקשורת, הוועדה אכן ממשיכה לנטר את הפרסומים שמיועדים למגזר החרדי, אך רק בפרסומים שבעיתונות הכתובה. לפי הגורמים, הוועדה אינה מתערבת כיום בפרסומי חברות הסלולר בתקשורת החרדית האלקטרונית.

יצויין, כי הקמפיין הפרסומי של סלקום הינו חלק מקמפיין שיווקי גדול של החברה, שעל פי פרסומים שונים הושקעו בו מעל ל-3.5 מיליוני שקלים. ומיועד לפרסם את שירותי הדור הרביעי שפתחה סלקום, כמו גם חברות פלאפון ואורנג'. במהלך הקמפיין גם הכריחה הרשות השנייה את חברת סלקום לשנות את הפרסומים, שמהם ניתן היה להבין בטעות כי החברה מפעילה את רשת הדור ה-4.5, אך לפי בדיקת כיכר השבת נציגי החברה המשיכו בהטעיה.

האם בעקבות הצעד שביצעה סלקום צפויות חברות סלולריות נוספות להתחיל ולפרסם בתקשורת החרדית אמצעים שאינם תואמים את דרישות וועדת הרבנים? נכון לעשיו נראה כי לא כך הדברים. ולמרות העובדה שכיום חרדים רבים משתמשים בשירותי האינטרנט של חברות הסלולר, אם בתוכניות כלליות, ואם בתוכניות מסוננות ומפוקחות, שאר החברות אינן מתכוננות להפנות קמפיינים כאלו לציבור החרדי.

במשרד הפרסום החרדי אפיקים, שמנהל את תקציב הפרסום של חברת פלאפון למגזר החרדי, ידעו לספר לנו כי החברה תמשיך בקמפיינים הייעודיים למסלולים הכשרים, וכי בעידן הנראה לעין החברה לא צפויה לפרסם שירותים המיועדים לציבור הכללי - גם לא באתרי האינטרנט החרדיים.

גם במשרד הפרסום גל אורן שמטפל בתקציב הפרסום של פרטנר תקשורת (אורנג'), סיפרו כי לא צפוי שינוי אסטרטגי בתחום, וכי נכון לעכשיו פרטנר תמשיך להפנות למגזר החרדי רק מוצרים שעברו את אישור ועדת הרבנים, ונחשבים לשירותים כשרים, המותאמים לציבור החרדי.

בסלקום סירבו להתייחס כלל לנושא, וסרבו לספר לנו האם מדובר בשינוי מגמה קבוע. והאם החברה תתחיל לחלק את תקציב הפרסום הכללי שלה גם באתרים הפונים למגזר החרדי.

בחברות "סלקום", "בולטון פוטנציאל" המייצגת את סלקום במגזר החרדי וכן אצל "רן רהב תקשורת" המנהלת את יחסי הציבור של החברה, סרבו להגיב לפניית "כיכר השבת"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר