הרשת סוערת; באגים ופרצות אבטחה ב-iOS 8

שעות ספורות לאחר שהושקה מערכת ההפעלה החדשה של ענקית הטכנולוגיה אפל, החלו משתמשים רבים להתלונן על באגים חמורים כמו גם פרצות אבטחה שונות במערכת ההפעלה החדשה iOS 8. עוד נטען כי מערכת ההפעלה החדשה גוזלת מקום רב יותר במכשירים עליהם היא מותקנת. במקביל, זוכה iOS 8 לשבחים על העיצוב החדשני שלה (חדשות, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
iOS 8 (צילום: אפל)

עוד לפני שעברו 12 שעות מהרגע בו שחררה ענקית הטכנולוגיה אפל את מערכת ההפעלה החדשה שלה למכשירים הניידים, iOS 8, תלונות של המשתמשים החלו לזרום ברשת. המשתמשים מדווחים על באגים מרגיזים במערכת ההפעלה, כמו גם על פרצות אבטחה.

אפל הסירה אפליקציות מסוימות, בעקבות באג בשירות הבריאות החדש שלה "health". בנוסף, בעקבות התוספות שהוסיפה אפל ב-iOS 8, מעתה נדרשים 5.8 גיגה בייט של זיכרון אחסון פנויים במכשיר, מה שמאלץ משתמשים רבים למחוק קבצים מהמכשיר.

באפל מיהרו לציין כי ניתן לעדכן את מערכת ההפעלה ללא צורך בכל כך הרבה מקום פנוי במכשיר זאת אם העדכון יבוצע דרך תוכנת 'אייטונס' במחשב.

במקביל החלו דיווחים על פרצות אבטחה שונות ב-iOS 8. למשל - העיצוב החדש המראה את אנשי הקשר עימם הייתם בקשר בזמן האחרון על מסך הבית, מה שנחשב אצל חלק מהמשתמשים להפרת פרטיות ולפרצת אבטחה.

גם שירות ההתרעות החדש, אשר כולל אפשרות למענה ישירות ממסך ההתרעות, זוכה לביקורת בגין הפרת פרטיות. כאשר החשש הוא שמשתמשים שאינם מורשים יגיבו להודעות שממוענות לבעל המכשיר.

מנגד, זוכה מערכת ההפעלה החדשה של אפל לשבחים, בעיקר על העיצוב החדשני שלה, וכן לאור העובדה כי סוף סוף התירו באפל מעורבות גדולה יותר של אפליקציות צד שלישי מסוימות. כך גם משתמשי אפל יוכלו מעתה ליהנות ממקלדות צד שלישי, כמו משתמשי מערכת ההפעלה אנדרואיד. גם שירות ההתרעות החכם החדש מאפשר שיתוף בין חלק מהאפליקציות וזוכה בשל כך לשבחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר