מיקרוסופט השיקה את מערכת ההפעלה הבאה שלה: Windows 10

ענקית התוכנה מיקרוסופט הציגה לפני זמן קצר את מערכת ההפעלה הבאה שלה שתכונה "Windows 10". כצפוי, החברה החזירה את כפתור ההתחל המיוחל ונסוגה מממשק המטרו שהצליח להרגיז את המשתמשים. האם יש למה לצפות? כל הפרטים (טכנולוגיה, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

פחות משנתיים אחרי ששחררה ענקית התוכנה את מערכת ההפעלה Windows 8 לשוק, הציגה הערב (שלישי) החברה כצפוי את מערכת ההפעלה הבאה שלה, שמעתה תכונה Windows 10, במקום Windows 9.

Windows 10 אמורה להחזיר מעט את האמון של המשתמשים במיקרוסופט, ולגרום לרוב המשתמשים של ווינדוס להתקדם לWindows 10 ולנטוש את מערכות ההפעלה הקודמות והוותיקות של החברה כמו למשל Windows XP שהושקה לפני 13 שנים, אך עדיין פופולרית - בעיקר בעקבות הכישלון של Windows 8.

מה חדש ב-"Windows 10"

כצפוי, מיקרוסופט, שנראה כי החלה לאחרונה להקשיב למשתמשיה, החזירה את כפתור ההתחל האהוב על משתמשי ווינדוס בגרסת מערכת ההפעלה למחשבים. גם ממשק המטרו, כולל מה שכונה במיקרוסופט "אפליקציות מודרניות", שונה באופן משמעותי, כאשר האפליקציות המודרניות יוכלו לרוץ על כל ממשק שולחן העבודה המוכר, כמו כל תוכנה אחרת, במקום לתפוס חלון ייעודי שלם לכל אפליקציה.

Windows 10 מציגה מערכת הפעלה שונה בהחלט מכל מערכות הפעלה הקודמות של החברה, כך לראשונה מציגה מיקרוסופט מערכת אחידה לכלל הפלטפורמות. Windows 10 תתאים את עצמה למכשיר עליו היא מותקנת. כך שכשתרוץ המערכת על מחשב, תקבלו מערכת תצוגה שנראית כמו שילוב של שתי מערכות ההפעלה האחרונות של החברה Windows 7 ו-Windows 8. כשתרוץ על מערכת ניידת כמו טלפון חכם או מחשב לוח (טאבלט), תקבלו משהו שמזכיר את ממשק המטרו של Windows 8.

מערכת ההפעלה תציע לראשונה חנות אפליקציות מקיפה ואחידה, בה אפליקציות לכלל הפלטפורמות עליהן תרוץ. מיקורסופט מספרת כי מדובר במערכת ההפעלה שתתאים למספר רב ביותר של מכשירים.

תפריט ההתחל, שכאמור הוחזר לווינדוס 10, כולל אייקונים המעוצבים באופן הדומה לווינדוס 7. אלא שלצידם מופיעים גם אריחים הדומים לאלו של ממשק המטרו. מיקרוסופט טוענת כי המטרה היא לשלב את המוכר עם החדש. בנוסף, תוכלו להתאים אישית את גודלם של האריחים בתפריט ההתחל החדש.

גם תפריט החיפוש שופר, כאשר מעתה תוכלו לחפש דרך ההתחל ולקבל הן את תוצאות האפליקציות והקבצים הנמצאים במחשב, לצד תוצאות חיפוש ממנוע החיפוש של החברה Bing, כנהוג במכשירים חכמים. מה שמכניס את מיקרוסופט לתחרות חדשה מול ענקית החיפוש גוגל.

כאמור, גם היישומים המודרניים יוכלו לרוץ מעתה על שולחן העבודה ובחלונות רגילים כמו שאר התוכנות. במקביל, כפתור חדש בשורת המשימות יאפשר לכם לראות על המסך את כל האפליקציות הפתוחות האותו הרגע ברקע.

לראשונה גם הציגה מיקרוסופט תמיכה בשולחנות עבודה מרובים, כמו שנהוג במערכות ההפעלה מבית לינוקס. כך שתוכלו להשתמש במספר שולחנות עבודה במקביל, בינהם תוכלו לעבור בלחיצת כפתור. ובעזרת כפתור המשימוש החדש.

למרות השינויים במערכת ההפעלה, החליטו במיקרוסופט להשאיר חלק מהאלמנטים העיצוביים שהיו במערכת ההפעלה ווינדוס 8. כך למשל השאירו את תפריט הצד החדש, שבמיקרוסופט כינו "Charm bar". כשהמטרה היא להקל על בעלי מסכי המגע.

מתי תגיע Windows 10 לחנויות

במיקרוסופט הודיעו כי הם מתכוונים להתחיל למכור את Windows 10 לקראת סוף שנת 2015, כשתאריך סופי לא נמסר. אך היא צפויה לצאת לבטא כבר בתחילת שנת 2015.

למרות השמועות כי מיקרוסופט תשדרג את מערכות ההפעלה הקודמות שלה בחינם, סרבו בחברה להתייחס לנושא. כשהם טוענים כי בהליכי השיווק יחלו לדון רק לקראת תאריך ההשקה המסחרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר