פרצת ענק באייפון: מאות אלפים נפגעו מ'וירוס'

פרצת ענק מסוג 'נוזקה' (Malware) התגלתה במכשירי האייפון שכבר הצליחה להדביק מעל ל-350,000 מכשירי'אייפון', כרגע בעיקר משתמשים סיניים • הווירוס שכבר מכונה "הגדול ביותר שהתגלה אי פעם" מיועד להדביק את מחשבי ה'מק' של אפל ודרכם להחדיר את הנוזקה למכשירי האייפון • ומה תעשו כדי לא להיפגע (דיגטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
לא חסין ל'תולעים' ו'וירוסים': התפוח של אפל (צילום: shutterstock)

המיתוס כאילו מכשירי אפל חסינים יותר מפני האקרים, והווירוסים שהם מפתחים, כבר נשבר מזמן. הרבה לפני שאפל הודתה בכך באופן רשמי שפני מספר שנים. אך כעת סובלים משתמשי האייפון מפרצת ענק שהתגלתה במערכת ההפעלה. כאשר למעלה מ-350,000 משתמשים כבר נדבקו בווירוס מסוג נוזקה (ווירוס המיועד לתקוף ולהזיק למערכת עליה היא חדרה).

הווירוס, שזכה לשם WireLurker, פועל לאחר התקנת תוכנה נגועה במחשבי המק של אפל, כשהיא נעזרת לצורך כך בחנות אפליקציות לא רשמית בסינית, אשר משמשת את בעלי המק. לאחר שהנוזקה הצליחה לחדור למחשב ולהדביק אותו, בכל חיבור של מכשיר אייפון ואפילו אייפד, יגרום למכשיר להידבק בווירוס.

למרות שהיקף ומטרת הווירוס טרם ברורים לגמרי, ההערכות הם כי למעלה מ350,000 משתמשים כבר הודבקו בנוזקה, שכבר הדביקה לפחות 400 אפליקציות שונות. הנוזקה יכולה לשנות קבצי מערכת הפעלה, לשלוח נתונים לשרת של התוקפים, ולחשןף את ההצפנה של מכשירי האייפון.

טרם ברור מי עומד מאחורי המתקפה, שכבר מתפשטת במהירות רבה בעולם, דרך משתמשים שנפגעו. אך להערכת מומחים, מדובר בצוות מיומן ביותר, ויתכן כי ישות מדינתית היא העומדת מאחורי המתקפה. בדברים שמסר בכיר במערך אבטחת המידע של מערכת ההפעלה OSX של אפל, מדובר בפרצה בסדר גודל שמעולם לא נראה במכשירי החברה.

המומחים ממליצים בשלב זה לא לרכוש או להשתמש במטענים לאייפון ממקור לא ידוע, מכיוון שהם עלולים להיות נגועים בווירוס המסוכן. כמו כן מומלץ לא להתקין על מחשב המק שלכם תכנות מחנויות אפליקציות שאינם רשמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר