בדקנו: השעון החכם של "Huawei Watch" באמת שימושי עבורכם?

Huawei Watch הוא השעון החכם הראשון שבאמת מרגיש כמו שעון. למה הוא טוב, כמה הוא שימושי ומה באמת אפשר לעשות איתו? מדור "דיגיטל" בחן את השעון במשך כשבוע ומגיש סקירה מקיפה (דיגיטל, טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
ה-Huawei Watch, המחיר לא יתאים לכל אחד (צילום: חיים אבני, כיכר השבת)

סקירה מקיפה ל-Huawei Watch: המחשוב הלביש אמור היה לפי ההערכות להפוך בשנת 2015 ממוצר מיותר של גיקים מכורים - למוצר שימושי וזמין שיסייע לכם ממש כמו הסמארטפון בחיי היום יום. אבל זה לא ממש קרה, ענקיות הטכנולוגיה אמנם הצטרפו למירוץ אל המחשוב הלביש, אך לא הצליחו להגיע למוצר שישכנע את המשתמש הממוצע שהוא פשוט חייב אותו.

ואז הגיע השעון החכם של וואווי, ענקית התקשורת הסינית שמנסה לחדור בכוח כמעט מאסיבי לשוק הטכנולוגיה העולמי עם מספר מכשירי דגל. זה התחיל באופן צולע למדי עם השעון החכם שהוצג במהדורה מוגבלת בתערוכות, אך כעת השיקה החברה את השעון החכם שייתכן ויכניס את החברה עמוק לתוך המיינסטרים, יחד עם החדרת השעונים החכמים בכלל לאופנה.

Huawei Watch (צילום: יח"צ)

פשוט שעון

היתרון הגדול של ה-Huawei Watch על פני כל מתחריו הוא העיצוב. וואווי מביאה לראשונה שעון חכם שבאמת נראה כמו שעון, לא כמו עב"מ טכנולוגי שזועק 'אני גיק'. המראה הוא של שעון שוויצרי יוקרתי טיפוסי, בלי התחכמויות ובלי כפתורים ייחודיים ומיותרים - פשוט שעון.

אחרי העיצוב החלק של גוף השעון המעוגל, מגיעות גם רצועות העור שניתנות להחלפה ולהתאמה למצבים שונים. מה ששוב מדגיש את העובדה שבאמת מדובר בשעון שיתנהג כמו שעון ויראה כמו שעון כל הזמן.

כעת מגיעה גם שאלת השימושיות. וואווי לא ממש ממציאה את הגלגל בקטע הזה, מדובר בשעון שמריץ את מערכת ההפעלה של גוגל למחשוב הלביש - Android Wear שמתממשקת לכל מכשיר אנדרואיד ואייפון עם האפליקציה של גוגל ששולטת כליל על השעון החכם ישירות מהטלפון.

דבר נוסף שלמדנו, הוא שהשעון לא מעיק על היד כמו שעונים חכמים אחרים וגם ממש שימושי. הוא בעיקר מציג את התראות הטלפון ומשמש כצמיד כושר (מוכרחים להודות שלא ממש בדקנו את הקטע של הכושר...), אך העובדה שבמקום להוציא את הטלפון מהכיס עבור כל הודעת וואטסאפ ולבדוק אם שוב עושים רעש בקבוצה המשפחתית או שקיבלתם הודעה חשובה מהבוס, אתם פשוט יכולים להציץ בשעון. והנקודה הזו ממש חשובה למשתמשי הסמארטפונים ה'כבדים'.

'זירת ההטענה' של סוללת השעון (צילום: יח"צ)

השעון מאפשר גישה לכל ההתראות, כולל כניסה לשיחות וואטסאפ חדשות ועיון בהיסטוריית השיחות, לא תאמינו כמה זה יעיל עד שתשתמשו בשעון בצורה יומיומית. תיאורטית, השעון מאפשר גם להגיב לשיחות וואטסאפ, אבל האפשרות מוגבלת להכתבה קולית, שלא ממש עובדת בעברית, או שליחת תשובות קצרות וכתובות מראש ואמוג'י.

הממשק

הממשק של השעון פשוט למדי ובעת תפקודו כשעון ניתן לבחור מספר עיצובים בהם עיצובים קלאסיים שבאמת ישוו לשעון מראה של שעון שוויצרי קלאסי. עיצוב פני השעון יכבה לאחר כמה שניות כשיוצג שעון מחוגים פשוט על מנת לחסוך בסוללה, אך ברגע שתרימו את היד להציץ בשעון - הוא יחזור לעיצוב שבחרתם.

הממשק המסובך יותר, כמו התקנת אפליקציות והגדר יעדי כושר, נשלט מאפליקציית Android Wear של גוגל, כשהגדרות השעון מאפשרות כיבוי והדלקה, שינוי בהירות המסך ועוד.

דרך השעון תוכלו ליזום שיחות, ובמקרה של שיחה נכנסת יחל השעון לרטוט ועל המסך הקטן יוצג שם המתקשר ותמונתו (אם התמונה מוגדרת באיש הקשר) ותוכלו לקבל או לדחות את השיחה. אפליקציות בודדות כמו למשל אפליקציית האונגאוטס של גוגל תומכות באופן מלא ב-Android Wear.

נראה כמו שעון, מרגיש כמו שעון (צילום: חיים אבני)

כאמור, כל התראות הסמארטפון נשלחות היישר לשעון שמחובר באמצעות בלוטות'. על ידי הסטת היד תוכלו לעבור בין ההתראות, כשהסטת התראה ימינה תמחק אותה והסטה שמאלה תרחיב את ההתראה ותאפשר קריאת הודעות וואטסאפ מלאות ופתיחת אפליקציות בטלפון.

אפליקציות ושימושיות

מעבר לניהול ההתראות, תוכלו לעשות שימוש בשעון כמכשיר כושר שמודד כל פסיעה שלכם ושולח אותה לטלפון שיוכל לנהל את הגדרות ההליכה. תוכלו גם לעשות שימוש במד הדופק המובנה שימדוד את הדופק בכל רגע מבוקש.

תוכלו להוריד מספר אפליקציות שימושיות מחנות האפליקציות של גוגל, כמו למשל מחשבון שמזכיר את שעוני המחשב של קסיו בשנות השמונים או אפילו אפליקציה להקלטת שמע וניווט באפליקציית מפות גוגל.

חומרה

ה-Huawei Watch מוגן ממים וכולל מסך בגודל 1.4 אינצ' ברזולוציה של 400X400 פיקסלים עם חיפוי ספיר שמבטיח חסינות משריטות ומשבירה. מעבד השעון הוא מעבד קוואלקום במהירות שעון של 1.2 גה"צ, זיכרון RAM של 512 מגהבייט וזיכרון אחסון בנפח 4 GB. השעון כולל מספר רב של חיישנים, החל מבלוטות' וWI-FI ועד לחיישן GPS, דופק או תזוזה.

לשעון קיימת גם גרסה יוקרתית יותר (צילום: יח"צ)

הסוללה הזעירה שלו מחזיקה מעמד היטב יום שלם ואפילו יותר - גם בשימוש אינטנסיבי. בשימוש כשעון בלבד הוא יוכל לשרוד יותר מיומיים. ההטענה נעשית באמצעות מטען ייעודי מגנטי שנצמד לתחתית השעון.

סיכום

כשקיבלנו את השעון החדש של וואווי, המראה היוקרתי אמנם תפס את עינינו, אבל הציפיות לא היו גבוהות. חשבנו ששעון חכם הוא דבר מיותר למדי. אבל אחרי יותר משבוע של שימוש נראה שאמנם מדובר בשלט קטן לפלאפון, אך הוא בהחלט שימושי. העובדה שלא צריכים לפתוח את הטלפון עבור כל התראה על מנת לגלות אם מדובר בהתראה חשובה או זניחה, ממש עוזרת למכורים לסמארטפונים.

למרות זאת, מחירו של השעון עומד על כ-1,800 שקלים, אולי מחיר מוצדק ביחס למוצר, אבל מחיר שהופך את הצורך למוטל בספק. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לקנות שלט לטלפון במחיר של 1,800 שקלים.

(צילום: חיים אבני)

מי שמתכונן בכל מקרה להוציא סכום כזה על שעון יוקרתי, בהחלט יכול לשקול את החלופה הדיגיטלית שנותנת פייט גדול בעיצוב לשעון הרגיל. בניגוד למתחרים, השעון של וואווי ממש לא מציק ביד ונוכחותו לא מורגשת מעבר לזאת של שעון רגיל.

אהבנו: עיצוב ללא תחרות, מסך איכותי ועמיד לשריטות, סוללה ששורדת יום שלם, עמיד במים, עושה את העבודה מבלי להיתקע.

לא אהבנו: מחיר שלא מתאים לכל כיס, מחסור באפליקציות (אבל זו כבר לא בעיה של וואווי אלא של השעונים החכמים בכלל).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר