אל מול אתגרי התקופה

למנוע הרפתקאות מיותרות בחינוך הילדים

אנחנו משקיעים בילדים שלנו את החינוך הטוב ביותר, קונים להם את המחברות המהודרות, מסיעים אותם לחוגים, עוזרים להם בשיעורי הבית ואפילו משקיעים במורים פרטיים. האם גם בשדה הקרב החינוכי באינטרנט אנחנו משקיעים בילדים?(שיווקי)

האחריות שלנו היא לוודא שכל מסך בבית מוגן (צילום: יח"צ)

רז פינטו מקריית יערים מאמין בחינוך השם במרכז את הדוגמא אישית ובשיח בוגר ואחראי עם הילדים. "אני חושב שסינון הוא מוצר חובה בכל מכשיר כיוון שאף משפחה חרדית לא צריכה הרפתקאות בחיים. אנחנו לא שולטים בכל מה שקופץ, אפילו לא בפרסומות, אם יש דרך למנוע אותן, את ההרפתקאות, כך צריך לעשות".

פינטו מתאר שבתחילת הדרך חשש, כיוון שהוא עובד לא מעט מהבית באמצעות חיבור מרחוק למחשב בעבודה ולא היה בטוח כיצד הסינון ידע להתמודד עם החיבור הזה. "עשיתי בירורים, שאלתי שאלות והגעתי לאינטרנט רימון, הבנתי מהם שבהגנה החדשה לא צפויות בעיות ושלא נראה שיתקע לי המחשב גם לא מרחוק. בסופו של תהליך התחברתי לספק של רימון, קבעתי את רמת הסינון וזה טוב בשבילי. אני מתחבר בקלות מהבית לעבודה בצורה שוטפת ולא נתקל בבעיות".
לתפיסתו זה נכון לכל אחד , לא משנה הורה או ילד חשוב והכרחי שיהיה סינון מבוקר "אנחנו לא יכולים להבטיח כלום, מה ימשוך אותנו, זה מונע הרפתקאות מיותרות. אנחנו גולשים בצורה בטוחה, בבית ובחוץ והכי חשוב שאנחנו נותנים הגנה לילדים ומהווים להם דוגמא".

כמי שכאמור חי את עולם המחשבים ומחובר לעולם הטכנולוגי מעיד פינטו שהסינון לא פגע באיכות הגלישה ובשימוש השוטף באפליקציות שונות. "היה שלב מסוים בתהליך ההתקנה של הסינון שלא ידעתי האם השואב הרובוטי (iRobot) יפגע , היה כיף לגלות שהרובוט עובד מעולה, האפליקציה של הרובוט עבדה בצורה חלקה והכל עובד בצורה תקינה". אנשי חינוך ממליצים היום המלצה חד משמעית להורים להתקין סינון בבית, אסור לנו להעמיד אף ילד במבחנים מיותרים.

זה נכון לא רק במשפחות צעירות, גם דוד ודנה אלגרבלי שהם הורים לשישה ילדים בטווח הגילאים שבין 5-20 הצטרפו לספק האינטרנט החדש של רימון. לתפיסתו של דוד, סינון טוב שעובד הוא כזה שמגן על הילדים ועל ההורים כאחד. "כשהמוצר עובד בצורה טובה, אתה לא מרגיש אותו"

כך הוא מספר: "אתה מבין שאתה לא שולט תמיד במרחב הזה, במה שפתאום קופץ לך כפרסומת או משהו אחר, אני בא בביקורת כלפי הספקים השונים שלא מציעים למשפחות הגנה מובנית שכזו. לדעתי זה חובה בכל בית" אומר דוד ומביע סיפוק גדול מההגנה של רימון שהעניק לו ולילדיו .
רעייתו דנה סיפרה כי שמעה על אפשרויות הסינון לכל המשפחה מחברים "כולם מסביבנו כבר המליצו כשהבנתי שניתן להתקין הגנה על כל המכשירים, וזה בדיוק מה שהייתי צריכה, הצטרפנו ומאז כל המשפחה מוגנת" ציינה בסיפוק.

אין ספק כי עולם הקריירה מעמיד בפני ההורים אתגרים טכנולוגיים רבים שכלל לא נתקלו בהם בעבר. מי כמונו יודע עד כמה חשוב לשמור על אחדות המחנה ועל 'שמירת העיניים' אפילו כשעובדים מול מסך בעבודה. דווקא בגלל זה, חשוב לא לפרוץ את הגדר.
סינון איכותי מאפשר למשפחות שנזקקות לעבוד מול מחשב גם כשהם בבית, לעשות זאת תוך שמירה על טוהר המידות, ויותר חשוב מכך, שמירה על הילדים.
אלו האחרונים, נמשכים למסכים של ההורים ואינם מודעים כלל לסכנות הניצבות מכל עבר במסך. האחריות שלנו היא לוודא שכל מסך בבית מוגן בכל שעות היממה. רק כך נוכל לנצח, רק כך "והיה מחננו טהור".

לפרטים אודות החבילות העדכניות של רימון - כנסו>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר