כביש 6 ימשיך גם לכיוון הגליל והגולן

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה אישרה הקמת כביש מהיר חדש, מספר 77, שיחבר בין כביש 6 לגליל והגולן. הכביש ישלים את "הזרוע המזרחית של כביש 6" (ארץ, חדשות תחבורה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
ארוך יותר, מהיר יותר (פלאש 90)

כביש 6 במתכונת מורחבת: היום (ב') אישרה הוועדה הארצית לתכנון ובנייה במשרד הפנים את התכנית להקמת כביש מהיר מספר 77, שיתחבר לכביש 6 ויאריך אותו לכיוון הגליל והגולן. סלילת הכביש החדש בין מחלף תל קשיש לצומת ישי תשלים את "הזרוע המזרחית של כביש 6".

במשרד הפנים מגדירים את מחלף קשיש כ-"חולייה קריטית במערך הדרכים מכביש 6 לכיוון צפון-מזרח" המהווה ציר תנועה עיקרי לגליל ולגולן מכביש 6, מה שהביא להחלטה להאריך את הכביש. בקרוב תעבור ההחלטה לאישור הממשלה.

יצירת נתיב תנועה מהיר, יקל על העומס באזור, המתנקז ברובו לכביש 722. הקמת כביש 77 תצטרף למחלף גולני החדש, סלילת כבישים 65 ו-85, ושדרוג כביש 90 מכיוון עמיעד צפונה.

הכביש החדש צפוי להקל על עומס התנועה באזור, שכיום מתנקזת ברובה לכביש 722. כביש 77 צפוי להשלים את כל הזרוע המזרחית של הכביש, יחד עם מחלף גולני, הקמת כבישים 65 ו-85 ושדרוג כביש 90 מעמיעד צפונה.

אתמול שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ אישר תקנה חדשה למשרד התחבורה המאפשרת להעלות את מהירות הנסיעה המרבית המותרת בכבישים מהירים ל-120 קמ"ש, במקום 110 קמ"ש המותרים היום.

את ההחלטה להעלות את מהירות הנסיעה קבע כץ בעקבות חוות דעת מקצועית של חברת כביש חוצה ישראל (כביש 6) ואימוץ ההנחיות לקביעת מהירויות הנסיעה בישראל, שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תחבורה ובטיחות, משנת 2010.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר