בלי הגה: גוגל מציגה אב טיפוס ראשון למכונית האוטונומית שלה

ענקית האינטרנט שכבר מחזיקה במספר רכבים המסוגלים לנהוג לבד, מציגה אב טיפוס ראשון לרכב העתיד שינהג לבד ולא יכלול מערכת היגוי ודוושות. העתיד כבר כאן (רכב)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: גוגל)

גוגל מספקת הצצה לעתיד: חטיבת הרכב ללא נהג של ענקית האינטרנט גוגל הציגה אמש בחשבון הגוגל פלוס הרשמי שלה, הצצה לרכב העתידני שמפתחת החברה, ולא יכלול בכלל עמדת נהיגה וללא מערכת היגוי או דוושות האצה ובלימה. המקום זאת יעשה הרכב שימוש במערכות חיישנים שיחוברו למחשב ייחודי אשר ישלוט ברכב באופן מושלם.

מדובר בהתקדמות של ממש לחברה, כאשר את הרכב עיצבה ובנתה החברה לבד, והיא לא עשתה שימוש בפלטפורמות רכב קיימות כפי שנהגה בעבר. החברה עיצבה את הרכב בצורה מינימליסטית, והוא מזכיר במעט את רכב ה"חיפושית" של קונצרן פולקסווגן. אלא שהוא כולל צמד מושבים בלבד, והוא קטן ממדים בצורה קיצונית.

פרויקט הרכב ללא נהג שמפתחת החברה בשנים האחרונות, כבר זכה להצלחה כאשר בכירי החברה נעים בכבישי מדינת קליפורניה בעזרת רכבים שהותאמו לנהיגה אוטונומית על ידי הוספת עשרות חיישנים ומערכות מחשוב עוצמתיות. החברה הצליחה אף לשכנע את המחוקקים במדינת קליפורניה להתיר את תנועת הרכבים האוטונומיים בכבישי המדינה, אך בתנאי שנהג מאויש ישב במושב הנהג כשהוא מוכן לכל תקלה.

אב טיפוס לרכב האוטונומי של גוגל (צילום: גוגל)

הרכב האוטונומי החדש שעיצבה החברה אינו יכול לנוע על הכבישים, מכיוון שהוא נשלט אך ורק על ידי המחשב המרכזי שלו, ונהג מאויש אינו יכול להתערב בהפעלתו. אך בחברה מספרים כי אב הטיפוס יבלה את השבועות הקרובים במגרשי הענק של החברה אשר משמשים כמסלול ניסויים.

גרסת דמה של הרכב המתקדם בעל המראה המוזר הוצגה על ידי החברה כבר לפני מספר חודשים, אלא שכעת חושפת החברה כי גרסת הדמה הייתה למעשה לא יותר מגוש פלסטיק, כאשר אפילו פנסי הרכב לא היו אמתיים, וסרטון שהציגה החברה של גרסת הדמה יוצרה בעיקר על ידי הדמיית מחשב.

כאמור, ענקית האינטרנט מובילה את עולם הרכבים האוטונומיים, כאשר החברה הציגה כבר לפני שנים רכבים אוטונומיים שכבר ביצעו לא מעט נסיעות, וכאמור משמשים את בכירי החברה. אך גם יצרניות הרכבים הגדולות בעולם, ובראשם קונצרן מרצדס בנץ, הציגו אף הם רכבים אוטונומיים, חלקם כבר נוסו בהצלחה לאורך מסלולים של מאות אלפי קילומטרים.

אב הטיפוס האמתי (צילום: גוגל)
גרסת הדמה שהוצגה בעבר (הדמייה: גוגל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר