סומכים על המחשב?

חקירת תאונת הטסלה: המערכת כנראה סונוורה

הרכבים האוטונומיים הם העתיד של תעשיית הרכב ולכן מושקע מאמץ גדול כדי להבין מה קרה בתאונה הראשונה בה נהרג נהג טסלה (חדשות תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מכוניתו של בראון (NTSB)

סוכנויות הבטיחות בארה"ב ממשיכות לחקור את התאונה הקטלנית בה נהרג ג'ושוע בראון בן ה-40 בטסלה מודל S שהייתה במצב נהיגה אוטונומי על הכביש המהיר והתנגשה בנגרר של משאית ענק מה שהביא למותו במקום של בראון.

עד כה, לא פורסמו ממצאים ברורים בנוגע לתאונה, מלבד דו"ח של ה-NTSB האמריקני (המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה), לפיו נמצא כי הטסלה האיצה בזמן ההתנגשות למהירות הגבוהה מ-65 מייל לשעה, כפי שמותר על פי חוקי התנועה בארה"ב. במועצה מגדירים את התאונה הזו כ"תאונת הדרכים הקטלנית הראשונה בעולם בה הייתה מעורבת מכונית אוטונומית".

לפי נתוני החקירה, הטסלה מודל S שייטה במהירות של 74 מייל לשעה (120 קמ"ש) כשבקרת השיוט משולבת עם בקרת הנהיגה האוטונומית. ב-NTSB אומרים שאין למהירות עצמה חשיבות ממשית, משום שרוב הנהגים מכיילים את בקרת השיוט למהירות הגבוהה ב-9 מייל מהמהירות המותרת בחוק כדי לחסוך בזמן, ולהימנע מקנסות.

סרטון שצילם בראון מרכבו לפני כמה חודשים

החקירה מתמקדת כרגע בעיקר באחריות של בקרת ה"אוטו-פיילוט" לתאונה והתרומה שלה לתוצאה הקטלנית; החוקרים מנסים להבין מה גרם לכשל של בקרת הנתיב האקטיבית והחיישנים שלא הצליחו לזהות מכשול בדמות משאית ענקית שחצתה את נתיב הנסיעה. בטסלה טענו כי להערכתם קרני השמש החזקות סנוורו את המצלמות והחיישנים, ולכן המכונית לא האטה או ביצעה בלימת חירום. בדו"ח שהוגש לסנאט האמריקני, נכתב על ידי טסלה שייתכן גם והמערכת לא הגיבה בבלימה, משום שחשבה שמדובר בתמרור דרך או גשר ולכן "התעלמה" מכך והמשיכה בנסיעה.

התאונה עצמה הייתה עצמתית במיוחד. הטסלה של בראון התנגשה בנגרר של המשאית ותקרתה נעקרה ממקומה. המכונית המשיכה למרחק של 100 מטרים נוספים, התנגשה בעמוד ועפה למרחק נוסף של 30 מטרים לכיוון העצים. בראון נהרג במקום. נהג המשאית, פראנק באסי, שנחקר בעקבות התאונה ולא הוגש נגדו כתב אישום, טוען שדעתו של בראון הוסחה משום שהוא שמע בזירת התאונה סרט המתנגן בין הריסות המכונית, אולם המשטרה שללה את האפשרות הזו על הסף.

לאחרונה הודיעה חברת מובילאיי שייצרה את המערכת "ללא נהג" כי היא מתנתקת מטסלה, ולא באווירה טובה. יצרנית מערכות הבטיחות הישראלית הודיעה יחד עם פרסום תוצאותיה עבור הרבעון השני של 2016, כי היא מסיימת את התקשרותה עם חברת טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות מארה"ב. בעקבות ההודעה צנחה מניית מובילאיי עם פתיחת הבורסה של ניו יורק ביותר מ-10%. לא ברור עד כמה קשורה ההחלטה לתאונה הקטלנית אך המוות של בראון בהחלט לא הוסיף רגיעה לנושא.

ההבנה כרגע היא שמכוניות אוטונומיות הן העתיד של עולם הרכב והתאונה של בראון לא הולכת לשנות זאת. יצוין, כי אחוז התאונות ברכבים אוטנומיים נמוך מתאונות ברכבים רגילים כשבראון עד עתה הוא ההרוג היחיד מתאונה כזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר