תכירו את המכשיר החדש

שתיתם קצת באירוע? זה הינשוף שיגלה הכל

בידי משטרת התנועה ישנן כבר 77 חתיכות של מכשיר הינשוף מהדגם החדיש. מה הן מעלותיו על פני הינשוף הישן, ולמה הוא עדיין לא נכנס לפעילות מבצעית מלאה? (חדשות תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בדיקת ינשוף (צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90)

אגף התנועה הכניס בימים אלו לפעילות מכשיר ינשוף חדש לבדיקת אלכוהול. לצורך כך, המשטרה מבקשת להתקשר, ללא מכרז, עם מומחה לענייני תעבורה. מכשיר הינשוף נמצא בשימוש משטרת ישראל כבר קרוב לארבעים שנה. שוטרי אגף התנועה מאתרים בעזרתו נהגים שיכורים, ואלו מתבקשים לנשוף לתוכו וכך נבדק ריכוז האלכוהול בגופם. במקרה הצורך, הפלט של המכשיר אף מהווה ראיה משפטית.

דגם משופר של המתקן הקודם, ושמו דראגר 9510 IL, נכנס כעת לשירות המשטרה . ברשותה 77 מכשירים שלו ועוד 47 מהדגם הישן. לפי המשטרה, היא רוכשת מכשירי ינשוף מתקדמים יותר בעלי תו תקן ישראלי מאותו יצרן ואותו ספק של המכשיר הישן, חברת 'עמוס גזית'. החודש גם ביקשה המשטרה להתקשר עם החברה בהיקף של 4 מיליון שקל לשם חלפים ותיקונים של דגמי הינשוף השונים, עד לסוף 2017.

לכן אגף התנועה הגיש בקשה להתקשר ללא מכרז עם ד"ר שלמה אלמוג, מומחה לענייני תעבורה, כדי שיספק ייעוץ מקצועי. אלמוג צפוי להעיד במקרה הצורך בבתי משפט ולהכין גם חוות דעת. במשטרה מנמקים כי מדובר במי שהוא בר־סמכה ומומחה בבתי המשפט לתעבורה, כמו גם מומחה מטעם המשטרה בשכרות בנהיגה.

בראיון ל'כלכליסט' מספר אלמוג, כי המכשיר החדש הוא "דור מתקדם יותר. מדובר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר היום. הממשק הוא אותו הממשק, אבל הוא טוב ויציב יותר, והגרפיקה שלו נוחה יותר", הוא אומר.

המעלה העיקרית של המכשיר החדש היא היכולת לשדר ולקלוט מידע למרכז בקרה ולקבל מידע מאותו מקור, דבר שאין כיום. אלא שלפי אלמוג, "במשטרה טרם משתמשים ביכולת, כי ברגע שרוצים לבצע תשדורת של חומרים שמהווים ראיה משפטית נדרשת גם אבטחת מידע".

המשטרה הגישה בקשת התקשרות עם המומחה לוועדת המכרזים בעלות של 50 אלף שקל ל־2017, אך מגיש הבקשה, ראש מערכת מכשור אכיפה באגף התנועה ארז כהן, מציין כי יש צורך להעסיקו בתעריף שעתי, משום שלא ניתן לצפות כמה חוות דעת או שעות ייעוץ יידרשו מאלמוג - הדבר תלוי בדיונים עתידיים בבתי המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר