'טסלה' חשפה תמונה ראשונה של המשאית החשמלית

חברת הרכבים החשמליים והאוטונומיים 'טסלה' חשפה תמונה ראשונית של דגם משאית חשמלית שתצא לשוק בעוד כחצי שנה. לטענת המנכ"ל המשאית תהיה יעילה ונוחה (רכב)

המשאית החדשה (צילום: טסלה)

חברת הרכבים החשמליים והאוטומטיים טסלה חשפה לראשונה תמונה של משאית מתוצרתה. אלון מאסק, מנכ"ל טסלה, חשף תמונת-קדימון ראשונה של המשאית שתושק כנראה כבר בעוד כחצי שנה. זאת כחלק מההתפתחות הצפויה של יצרנית הרכב במסגרתה, כפי שדווח, תעלה על הכביש גם כלי רכב גדולים יותר ולא רק מכוניות פרטיות בהן עסקה עד עתה.

לפי התכנית, טסלה תעבור לייצר גם רכב מסחרי ייעודי, אוטובוס ומשאית. כולם כמובן חשמליים ועם יכולות אוטונומיות, שבינתיים עדיין מעוררות חשש לאור היותן חדשניות ולאור החשש שתאונה עם משאית תהיה משמעותית פי כמה.

בתמונה אותה חשף מאסק על פי הדיווח ב-ynet, נראית חזית המשאית בלבד, וממנה ניתן ללמוד מעט מאד על מראה המשאית הצפויה. למעט מבנה מקורי ליחידות התאורה הקדמיות והעובדה כי תא הנהג יהיה כנראה לכל גובהה, לא ברור עדיין מה יבדל אותה ממתחרותיה.

מאסק ציין שערך נהיגת מבחן ראשונה באב-טיפוס הנמצא בשלבי ניסוי מתקדמים והבטיח כי: "היא תהיה נמרצת וניתן יהיה לנהוג בה כמו במכונית ספורט. הביצועים שלה עם משקבל כבד יהיו טובים יותר מכל משאית מקבילה בעלת מנוע דיזל".

בנוסף הצהיר מאסק על מיקומם של ארבעה מפעלים חדשים לייצור סוללות חשמליות עבור הרכבים, עוד השנה. בנוסף למפעל העצום בנבאדה - ג'יגה פקטורי - שנפתח אשתקד, סין מסתמנת כאחד מהמקומות הבאים לפתיחת פס ייצור לסוללות. יש להניח שבפגישה של היזם האמריקאי עם עם סגן נשיא הרפובליקה העממית וואנג יאנג שנערכה לאחרונה, דנו השניים באפשרות זו.

על פי כתב התביעה, שהוגש לאחרונה נגד 'טסלה', נהיגה במכוניות טסלה החשמליות עם בקרת הנהיגה העצמאית הופכת את הנהגים ל"נסייני בטא של מערכת חצי אפויה שהופכת את המכוניות למסוכנות", כך צוין ברישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בסן חוזה, קליפורניה.

עוד נכתב, כי התובעים, שרכשו מכוניות בסכומים שנעים בין 81 ל-115 אלף דולר, טוענים כי המכוניות סוטות ממסלול הנסיעה, "לוחצות בעוצמה על דוושת הבלם בלי סיבה נראית לעין, נוטות בצורה משונה בזמן נסיעה ולא מאטות כשהן מתקרבות למכוניות אחרות על הכביש במצב אוטו-פיילוט".

התביעה נמצאת בשלבים ראשוניים, אולם היא הוגשה תחת בקשה לתביעה ייצוגית בשמם של 47 אלף נהגים של טסלה שברשותם דגמי S ומודל X (רכב הפנאי) שנרכשו בשנים 2016-2017.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר