חוק מפתיע

רכב חשמלי? לא במדינה שלנו! המדינה שמתנגדת למהלך

בעוד מדינות רבות בעולם מתכננות לאסור מכירת רכבי בנזין בעתיד הרחוק - מדינת 'וויומינג' שבארצות הברית מנסה להעביר חוק שיאסור על מכירת רכב חשמלי עד 2035 (רכב)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הרכב החשמלי הולך ותופס תאוצה בכל העולם המערבי, ועמדות טעינה רבות הולכות ונבנות בכל רחבי העולם. במדינות רבות אף הוחלט על חוקים שיאיצו את כניסתו של הרכב החשמלי שנחשב לפחות מזהם, כדוגמת המס המופחת שהונהג בישראל, וחוקים דרמטיים יותר כמו חוקים שיאסרו על מכירת רכבים המונעים בבנזין בעוד כעשור, אולם מדינה אחת בארה"ב החליטה לבחור במגמה הפוכה ולתקוע מקלות בגלגליו של הרכב החשמלי:

במדינת וויומינג שבארה"ב הוחלט לקדם חוק שיאסור על מכירת רכבים חשמליים בתוך המדינה, עד לשנת 2035 - כתגובה לחוק אותו מחוקקים בניו-יורק וקליפורניה שהחליטו לאסור על מכירה של רכבים המונעים בבנזין החל משנת 2035.

מחוקקי החוק מגדירים את מהפכת הרכב החשמלי כ"ניסוי לא מוצלח", וטוענים שהיעדר תשתיות מספקות לרכב החשמלי גורמת לכך שהרכב החשמלי המוצע כפתרון למשבר האקלים אינו ישים, ובניגוד למגמה העולמית, הם מציעים לממשל לחפש פתרון ישים יותר, ולא יכפו על המדינות להשתמש בטכנולוגיה שעדיין לא עונה על הצרכים.

הסיבה שוויומינג מתנגדת לרכב החשמלית - היא בשל היותה יצרנית נפט, כשתעשיית הנפט של וויומינג מכניסה סכומים אדירים של כסף למדינה - ומהפכת הרכב החשמלי גורמת להם להפסיד את רווחי הנפט.

חברי הבית והסנאט של וויומינג אישרו את החוק, אולם נראה כי החוק לא צפוי להיות מחייב, ובפועל החוק לא יאסור מכירת רכבים חשמליים במדינה ויהווה המלצה בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר