
עם יותר ממאה שנה מאחוריה, בנטלי ספוגה במורשת, ועיצוביה המלכותיים נושאים הילה של "כסף ישן" אציל. אך בנטלי פונה לעתיד עם קונספט EXP 15, המיוצג על ידי דגם חיצוני בגודל מלא ועיצוב פנים שנוצר באמצעות מציאות מדומה. ה-EXP 15 החשמלי מסמן את הכיוון שבנטלי תיקח עם הרכב החשמלי הראשון הקרוב שלה. הוא גם מראה שלמרות שפרטים מסוימים עשויים להשתנות כאשר בנטלי תתחשמל, העיצוב שלה יישאר גדול ומפואר כתמיד.
ל-EXP 15 יש צורה יוצאת דופן שלא ממש תואמת לסגנון גוף מסורתי. יש לו עמדה מוגבהת שמרמזת על עיצוב SUV אבל גג fastback משופע. הצורה הזו שואבת השראה מקופה בנטלי ספיד סיקס גרני נאטינג ספורטסמן משנת 1930. המשטח של ה-EXP 15 נקי, עם קפל חד העובר מהפנס לתוך בסיס החלונות הצדדיים. מכיוון שה-EXP 15 חשמלי, יש לו מכסה מנוע קצר יחסית לרכבי יוקרה מכובדים אחרים. מהמבט האחורי, ה-EXP 15 נראה כמו גרסה חסונה יותר של הקונספט יגואר Type 00 שהתפרסם בשנה שעברה.

החלק הקדמי זקוף כראוי לבנטלי והוא נשלט על ידי גריל מושושי מואר. הגריל מורכב ממערך של אלמנטים משולשים המחקים את הכוונת הכרום של גריל בנטלי קלאסי, חצוי על ידי עמוד שדרה מרכזי. הלוגו המחודש של בנטלי שמוטבע על גבי הגריל, יושב מתחת לקישוט המכסה המסורתי 'Flying B' האות B הבולטת. למרות שרכבים חשמליים לא דורשים גרילים כל כך גדולים לקירור, בנטלי רואה בזה הזדמנות "ליצור יצירת אמנות דיגיטלית".

שניות שמצילות חיים: המדריך המלא למיזם החברתי של יצחק בריל ששינה את תרבות הנהיגה
הגריל מוקף בפנסי LED אנכיים שנותנים לו מבט רובוטי במעט, המהדהדים על ידי חלק עיטור אנכי מואר בקצה המוביל של הדלתות. התוספת הזו מכילה גם פתח אוורור לתיעול אוויר לצד המכונית. הפנסים האחוריים הדקים סובבים סביב פנל שמחזיק את הלוגו של בנטלי, ה-EXP 15 כולל גם שני ספוילרים על הגג.


תא נוסעים מפואר
ה-EXP 15 מציג מערך דלתות אסימטרי, עם אחת בצד הנהג ושתיים בצד הנוסע. בפנים, יש רק שלושה מושבים, כאשר הנהג יושב לבד מלפנים והנוסע האחורי בצד שמאל זוכה לעוד מקום לפשט את הרגליים. בנטלי גם אומרת שהמקום הנוסף יכול לשמש לכלובי חיות מחמד או מזוודות יד. המושב האחורי בצד הנוסע יכול להסתובב 45 מעלות כדי לעזור בכניסה ויציאה ויכול לנוע קדימה ואחורה.
ה-EXP 15 כולל לוח מחוונים "בצורת כנף", עם חלקי עיטור שזורמים כלפי מעלה מהקונסולה המרכזית, אחד עוטף את ההגה והשני מכיל סדרה של מדדים מול מושב הנוסע. הזכוכית המרכיבה את שאר לוח המחוונים יכולה להציג ממשק דיגיטלי או להיות מכובה, חושפת עיטור עץ מאחורי הזכוכית. יש גם חוגה פיזית גדולה מאחורי המסך המרכזי, שבנטלי מכנה "פלא מכני". האלמנטים הזכוכיים הניידים והמוארים המקיפים את סמל בנטלי יכולים לשמש להצגת מידע כמו כיוון הנסיעה או מצב הטעינה.


התא משתמש בתערובת של חומרים בעלי מראה עשיר, עם טקסטיל צמר מזווג עם עיטור טיטניום מודפס במדפסת תלת מימד. המתגים על ההגה והקונסולה המרכזית מקבלים גימור מחורץ מזהב, ויש פנלים מוארים מאחור על הדלתות וסביב המושבים האחוריים החוזרים על מוטיב הגריל.
התא מטען, בינתיים, יכול לשמש כמקום מפואר לפיקניק. שתי כריות קטנות יוצרות מושבים, מקרר שומר על השמפניה קרה, ומנורת זכוכית זוהרת מוסיפה אווירה. טריק נוסף מגניב ב-EXP 15 הוא צבע הפאלאס זהב שלו, המשתמש בפיגמנט אלומיניום דק במיוחד שמאפשר לחיישני מכ"ם שמובנים ברכב לעבור דרכו מבלי להשפיע על איכות האות. זה מאפשר לבנטלי להסתיר מכשירי בטיחות בצורה שיהיו מובלעים ברכב שכן לפעמים הם יכולים להיות מכוערים, כמו על הגריל של קונטיננטל GT שספג ביקורות על כך.


בנטלי אומרת שה-EXP 15 לא מיועד לייצור, אבל המותג כן אמר שהקונספט מספק תצוגה מקדימה של כיוון העיצוב העתידי שלו. במיוחד, אלמנטים מהעיצוב החיצוני שלו יכלו להיראות על הרכב החשמלי הראשון של בנטלי, שיוצג כנראה בשנה הבאה, למרות שהדגם הזה צפוי לקבל צורה מסורתית יותר של SUV קטן.
0 תגובות