דעה: המלחמה בפייסבוק אבודה מראש

המלחמה בפייסבוק היא מלחמה אבודה מראש. רוב האנשים שיש להם אינטרנט חופשי וחשבון פייסבוק אם הם אנשים אמיתיים, הם יסכימו איתי שהם מגדירים את עצמם "חרדים מודרנים" ובתור שכאלה הפייסבוק משמש אותם לקשר עם משפחה. הגולש אייל חזן בעצה לוועדות השונות: הימנעו ממלחמה

אייל חזן | כיכר השבת |

"בשבוע החולף התבשרנו בציבור הכללי ובציבור החרדי ששוב אנחנו בפתחה של מלחמה, עדיין לא מלחמה מצד לבנון ועזה היל"ת - אלא מלחמה מהסוג שאנו מכירים מלחמת דת.

מלחמת חורמה.

מלחמה שמתווספת למלחמות היהדות החרדית נגד פיתויי הרחוב והעולם הזה, המלחמה הקרובה מלחמה נגד הפייסבוק, כלי הנשק ידועים מראש, מכתבי הרבנים מכתבי האדמורים וראשי הישיבות שליט"א.

כלי הנשק הם - פאשקוילים, פלאיירים ואולי כמה כנסים ועצרות התעוררות ותפילה שדה הקרב הוא רחובות מא"ש רחובות רבי עקיבא ושאר ריכוזי החרדים בארץ.

הקורבנות הם קירות הרחובות לוחות המודעות ועובדי העירייה באגף התחזוקה, והיעד הסופי הוא להשפיע כמה שיותר על אנשים להרחיק אותם מהרעה חולה הזאת.

וכל זה למה? לפי דברי העסקנים העילה לפתיחת המלחמה היא מפני שהגיעו לבתי הדין הרבנים עשרות סיפורים מזעזעים וקשים על בתים ומשפחות שנהרסו "בזכות" הפייסבוק. אבל רגע, בואו נעצור רגע לפני המלחמה לפני שידביקו את הפאשקוילים וילכלכו את רחובות הערים בפלאיירים (אוליי כבר כל זה כבר קרה וקורה) בואו נשאל את עצמנו האם כדאי לצאת למלחמה כזו? מה התועלת שתצא לנו מזה? ואולי בכלל יצא מזה נזק? מי אשם?

והאם המלחמה אבודה מראש?

מיהו עגלון טוב?

מסופר על אחד מהגדולים (נראה לי הח"ח ז"ל) שישב פעם עם כמה עגלונים, וסיפר להם על עגלון מסוים שנסע עם סוסו באמצע היער ונתקעו בבוץ קשה.

שאל אותם הח"ח מה אתם הייתם עושים כדי לצאת מהבוץ? ואז העגלונים כדרך העגלונים העלו הצעות שונות ומשונות. זה אומר למשוך את הסוס קדימה ואחד יעזור מאחור, הוזה אומר לפרק את העגלה מהסוס להוציא את הסוס ואח"כ שימשוך את העגלה, וזה אומר ככה וככה כל אחד בטוב טעם.

אחרי כמה דקות של התלהטות, עצר אותם הרב ואמר להם- רבותיי, תשובתכם נכונות אך הם לא תשובות של עגלון טוב.

כולם הביטו אליו בעינים משתהות, ובמחשבה פנימית אמרו לעצמם: "אנחנו 30 שנה על עגלה וסוס מי כמונו בעלי ניסיון איפה טעינו"?

אמר להם הרב, רבותיי עגלון טוב הוא עגלון שרואה קדימה עגלון שחושב על כל צעד ושעל. עגלון טוב לא נכנס לבוץ מלכתחילה!!

הנלמד מזה הוא מוסר לכל חיינו - עגלון טוב לא נכנס לבוץ!!

מלחמה אבודה

היהדות החרדית עברה מלחמות יהדות יותר ממלחמות מדינת ישראל. המלחמה בפייסבוק היא מלחמה אבודה מראש. רוב האנשים שיש להם אינטרנט חופשי וחשבון פייסבוק אם הם אנשים אמיתיים, הם יסכימו איתי שהם מגדירים את עצמם "חרדים מודרנים" ובתור שכאלה הפייסבוק משמש אותם לקשר עם משפחה בארץ ובחו"ל, לקשר עם חברים מהעבר ומהילדות וכן גם לפרנסה והרבה פרנסה.

אז מה הועילו העסקנים במלחמתם?...! נתווספו עוד כמה מאות של חשבונות לפייסבוק ועוד כמה נשמות נשרפו.

חבל על הכסף, חבל על הדיו חבל על הדבק של הפאשקוילים וחבל על כיעור רחובותינו.

במקום להלחם ולהכריז הצהרות לוחמניות של "מלחמת חורמה" של "זעזוע בציבור החרדי", נפנה לדרך היותר קלה לדרך הדיפלומטית, ויש הרבה דרכים למקום בדרכים חינוכיות להרחיק את הילדים מכל זה ואת המבוגרים כאחד - ולא כאן המקום לפרט.

צדיק יודע נפש בהמתו. השורה התחתונה היא עניין הנזק שבפייסבוק - אז מלבד כל התועלת שיש בו כמו שנאמר למעלה. אין ספק שהנזק שיכול לבוא ממנו הוא עצום כי העולם נהיה הפקר במיוחד בתחום של הפייסבוק.

כבר ראינו איזה חולה רעה יצאה מהפייסבוק שנער בן 15 התאבד בגלל שחבריו ירדו עליו ביזו אותו והשפילו אותו דרך הפייסבוק.

הפייסבוק הוא סכנה מוחשית רוחנית וגם גשמית. כל בר דעת יודע לאן הוא נכנס כל בר דעת יעשה את השיקולים שלו אם להיכנס לבוץ או לא

כל אבא ואימא צריכים לדעת חשבון פייסבוק להם או לילדיהם זה לעמוד מול להט החרב המתהפכת.

ולמסקנה, אם אהבתם לא לשכוח לעשות לייק (לא בפייסבוק).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר