פעמי משיח: שני משלים, ונמשל - תוכן גולשים

ה´ שלח לנו את המחבלים הארורים ימח שמם שחיסלו 5 בני משפחה ופגעו בליבם של עם שלם וכל זה בשביל שנסתכל למעלה ונבקש את אבא היקר. ה´ רוצה שלאחר שהערבים הארורים פגעו בנו בעם בבני המשפחה המאוחדים שנתחזק יותר וכל אחד יקבל על עצמו חיזוק בנושא מסוים. הגולש משה בשני משלים, בעקבות מאורעות השבוע

משה | כיכר השבת |
(פלאש 90)

שלום רב!

בימים האחרונים שמעתי שיחת ר´ דוב יפה שליט"א אשר אמר שהמשיח מתחיל להתקרב עוד ועוד.

והוי ידוע שכל הרשעים יתנו את הדין על כך כשהמשיח מגיע.

לאחרונה יצא לי לדבר עם אחד החילונים הכופרים ששאל אותי מדוע הערבים כל כך מצליחים, הורגים יהודים, והמחבלים מתחילים להתקבל לשיג ושיח אצל מדינות רבות מן העולם, אז איך אנחנו שאנו בנים של מלך העולם, נמצאים ב"בית" של אבא שפלים ונדכאים?

עניתי לו כך: אנחנו אומרים בשבת בפסוקי דזימרה "איש בער לא ידע וכסיל לא יבין זאת בפרוח רשעים כמו עשב ויציצו כל פועלי אוון-להשמידם עדי עד", הנה תשובה ניצחת לשאלתו, שהרבים אומנם פורחים עכשו אבל בסוף כשיגיעו לשיא הפריחה, וישראל יהיו נדכאים אז המשיח יגיע אליו ויפיל את הרשעים וישמיד אותם.

משל למה הדבר דומה: לילד קטן שאביו לקחו לטיול על כתפיו ברחבי העיר לפתע ראה הבן פרח מלבלב וביקש מאביו שיביא לו, והאבא הביא לו.

ועוד ראה הבן מכונית משחק מוטלת ברחוב וביקש מאביו, ואביו הביא לו זאת.

שני משלים

לפתע ראה הבן זאב והחל לצעוק לאביו אבא איפה אתה, אבא אני מפחד בלעדיך.

והנמשל ברור מאיליו - אנחנו ניצבים בזמן קשה לאחר טבח מחריד בכמעט משפחה שלימה, ואנחנו מחפשים את אבא ושואלים היכן הוא? הוא הרי שם אותנו על הכתפים שלו, ושומר עלינו, ורק אנחנו מבקשים אבא תן לי את זה וגו', ובצרות שואלים אנחנו היכן הוא?!

ומשל נוסף: אדם אחד נכנס לחדר הכספות שלו שבבניין מגורים של 20 קומות והוא נכנס לשם ונתקע שם ללא מכשיר טלפון הוא דופק ודופק בדלת כדי שישמעו שהוא נתקע שם, אך אף אחד אינו שומע לו.

והאיש לקח כיסא מעל שולחן וטיפס לאשנב הגבוה שבחדרו ומול הרחוב הסואן מתחיל לזעוק שהוא נמצא שם, אבל אף אחד לא שומע אותו.

כשראה האיש שאף אחד לא שומע אותו לקח חפיסת דולרים בודדים וזרק לרחוב. החפיסה נפלה בחבטה על המדרכה, ועובר אורח שנקלע לשם ראה את החפיסת דולרים, האיש התקוע ראה זאת והחל לשמוח שהאיש יסתכל מאין בא הכסף ויראה אותו שם למעלה, אך העובר אורח לקח את חפיסת הדולרים ושמח והלך לו. וכך זרק האיש התקוע חפיסות של מאות דולרים אך שום עובר אורח לא מסתכל מאין בא הכסף.

רק כשכואב, אנחנו מביטים למעלה

עד שלפתע צץ רעיון במוחו של האיש התקוע שלקח אבן קטנה וזרק מהאשנב למעלה לרחוב למטה והאבן פגעה בעובר אורח, והעובר אורח מסתכל למעלה לראות מי הכאיב לו, וראה את האיש שנמצא למעלה ובא אליו לעזור לו.

והנמשל הוא: שה´ שנמצא שם למעלה משפיע כל טוב לעברינו ואף אחד לא מסתכל אליו, אך ררק מתי כשקצת מכאיב לנו בכדי שנראה שהוא מאלינו ולכך מכאיב קצת רק אז אנחנו מסתכלים אליו?!

והקשר לפורים הוא כך: שכתוב בתהילים "משגיח מן החלונות מציץ מן החרכים", דהיינו במצבים הטובים שלנו הוא מסתכל אלינו דרך החלון וגם אנחנו יכולים לראות אותו, אבל בשעת ההסתר הוא "מציץ מן החרכים, דהיינו שדרך החרכים רק אחד יכול לראות, ורק הוא רואה אותנו.

ומגילת אסתר אומר הגאון מוילנא - שמגילת אסתר הוא מלשון "מגלה אסתרים" שמתגלה לנו כל ההסתר פנים, וזהו גם כן המקור לתחפושות בפורים - שכשמתחפשים רק האדם שנמצא בתוך התחפושת יכול לראות את האדם שמבחוץ, והאדם שמבחוץ לא מזהה את מי שבתחפושת, כך זה ה´ הוא מגיע אלינו במצבים קשים כאלה שלנו דרך שליחים שלו ששומרים עלינו.

וכן אומרת הגמרא במגילה (דף יד´) "גדולה הסרת טבעת יותר מ48 נביאים ו7 נביאות של ישראל", דהיינו שהתשובה הגדולה ביותר שחזרו בני ישראל בתשובה היה זה בימי מרדכי ואסתר בשושן הבירה - בפורים בעת שאחשורוש נתן להמן הרשע את הטבעת שבזה יוכל לעשות ליהודים ככל העולה על רוחו ובגלל כך חזרו בני ישראל מעוצמת הנס שניצלו מהמן יותר מהחזרה בתשובה שהיה להם בימי הנביאים.

ואומרים חז"ל: שהמן היה שליח של הקב"ה,ששלח אותו הקב"ה שיעשה צרות לעם ישראל וירצה להרוג אותו, ואז יגיע מרדכי היהודי ויחזיר אותם בתשובה שלימה.

ואנחנו במצב כל כך קשה - חושבים מה לעשות - להפציץ את הערבים בשכם, פעולה צבאית.

זה לא יעזור כלום.

ה´ שלח לנו את המחבלים הארורים ימח שמם שחיסלו 5 בני משפחה ופגעו בליבם של עם שלם וכל זה בשביל שנסתכל למעלה ונבקש את אבא היקר - ונראה שהוא שומר עלינו מפני השועל.

וגם אם הערבים עכשיו בשעת הפריחה שלהם זה רק בשביל לעלות אותם לראש הסולם ואז כשיעלו אותם למעלה בסולם אז הוא יפיל את הערבים ומראש הסולם יקבלו מכה חזקה יותר, ולכך כשאנחנו ניצבים למטה ורואים שהרבים למעלה בראש הסולם אנחנו צריכים להתחזק ולדעת שה´ רק מעלה אותם למעלה בשביל שהמכה שלהם תיהיה חזקה יותר.

ה´ רוצה שלאחר שהערבים הארורים פגעו בנו בעם בבני המשפחה המאוחדים שנתחזק יותר וכל אחד יקבל על עצמו חיזוק בנושא מסוים בבין אדם לחבירו, ואז יפיל בחזקה את הרשעים "להשמידם עדי עד", ונזכה אז לביאת משיח צדקנו,והימים הללו יהפכו לששון ושמחה בעת משיח צדקנו. אמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר