איך משקיעים בבורסה? מדריך מיוחד

חרדים רבים מגלים את הבורסה, כמקום בו אפשר לעבוד בלי לשבור מסגרות. או כאופציה הטובה להשקעה • רבים נופלים בגלל חוסר ידע. אז איך זה עובד? • מדריך מיוחד (כלכלה)

יותם אבני | מקודם |
איך זה עובד? (צילום: shutterstock)

הבורסה היא מרכז לגיוס הון וזירת מסחר פומבית במניות, אגרות חוב וני"ע אחרים. המניות הן שטרי בעלות המנפיקות חברות ציבוריות שונות, ביניהן ממשלות, תאגידים ואף אנשים פרטיים. החזקה של במספר רב יותר של מניות, מחזק את השליטה בחברה. המניות ואגרות החוב הן למעשה דרכן של החברות לגייס הון (כספים) לצורך הרחבת פעילותן. מחירה של המניה מושפע מגורמים רבים ושונים חוץ ממצב החברה לה היא שייכת, למשל, המדיניות הכלכלית של הממשלה, המצב הביטחוני, מהפכה חברתית ועוד.

בשנים האחרונות מחליפות מערכות המחשוב את מרבית מהפעולות האנושיות בבורסה. משם, הדרך הייתה קצרה לשימוש בתוכנות מחשב מתקדמות המזהות מגמות בשוק וסוחרות בהן באופן אוטומטי. אולם, כאשר מדובר בשוק מורכב כמו הבורסה, ניהול מכני ולא נבון של תוכנות אלה, עלול להביא את המשקיע להפסדים ואף לגרום לכשל שוק כללי. מצב קיצוני מגיע לכדי בועה כלכלית שלבסוף מתפוצצת ומביאה למפולת בבורסה.

כדי להצליח במסחר באופן עקבי, חייב המשקיע להיות בעל מיומנות גבוהה מאוד הכוללת ניסיון וידע רב, חוסן מנטאלי גבוה והיכולת להתמודד מול התנודתיות הקיצונית בשוק.

הבעיה מתחילה כאשר האפשרות לעשות כסף גדול בזמן קצר מושכת הרבה שחקנים חדשים ההולכים שולל אחר פנטזיות חסרות אחיזה במציאות. מטבע הדברים, הם מעוטי ניסיון ויכולת מקצועית להתנהל באופן חכם בשוק.

הסוחר המתחיל שבוי בחשיבה נאיבית כי ביכולתו להפוך בתוך זמן קצר לסוחר מצליח, כאשר זמן התגובה לשינויים במגמות הוא אפסי כמעט ודורש יכולת ניתוח גבוהה ולקיחת החלטות מהירות. פרמטר חשוב שאין להתעלם ממנו הוא הצורך להיות מעודכן כל הזמן בלי הפסקה. מבחינה אנושית, זה כמעט לא אפשרי ומאבד כל סיכוי לקיום חיים נורמליים.

המסחר בבורסה מתבסס ברובו על השערות וספקולציות של הסוחרים. בשנת 1896, יזם מאוהיו הציג המצאה חדשה: מכונית פרטית. היזם הקים בדטרויט פס ייצור רחב למכוניות וקיווה לשגשוג העסק. האם הייתם משקיעים בו? אחרי הכל מדובר בהמצאה גאונית ששדרגה מאוד את רמת החיים המודרנית. אם תשובתכם חיובית והייתם משקיעים במניות המכונית הפרטית, תדעו שהפסדתם. טוב, לא בדיוק. כבר עברו למעלה ממאה שנה, אך תאורטית, זו הוכחה עד כמה החשיבה שלנו סלקטיבית ומוטית. אגב, אותו יזם נעלם בתחילת המאה ורק שתי יצרניות רכב שבאו בעקבותיו שרדו עד היום, פורד וג'נרל מוטורס.

ננסה שוב? בשנת 1950, המציאה חברת רמינגטון את המחשב האישי. הייתם משקיעים במניית החברה? אם כן, הפסדתם שוב. יצרנית המחשב החזקה נעלמה כמה שנים לאחר מכן וכיום מובילות את התחום חברות אחרות.

השקעה במטבע חוץ

השקעות במט"ח - פורקס, מהוות את נתח השוק הגדול ביותר בעולם. המסחר במט"ח מתבצע באמצעות החלפת מטבע של מדינה אחת באחרת ומנוהל בעיקר על ידי בנקים וגופים ממשלתיים. גודלו של השוק נובע מכך שהכלכלה הגלובלית והמסחר הבינלאומי דורשים שימוש נרחב במטבע זר עבור פעולות ייבוא-ייצוא, תשלום משכורות בתאגידים בינלאומיים, תיירים המצטיידים במטבע המקומי והשקעות זרות.

עם הופעתו של האינטרנט בכל תחום בחיינו, החלו חברות גדולות לשווק את המסחר במט"ח כאפיק השקעה רווחי לגולשים פרטיים. כך, כל אחד יכול להשקיע במסחר המט"ח ולהרוויח בגדול או חלילה, לחטוף הפסד כואב במיוחד, אשר מאבד לסוחר כל סיכוי לרווח והן את קרן ההשקעה.

המסחר במט"ח מתנהל על ידי שער חליפין, הקובע את מחירה של כל יחידת מט"ח בהשוואה למטבע המקומי (כמה שקלים שווה דולר אחד). המוכרים והקונים קובעים את גובה שער החליפין, אשר נתון בכל רגע לשינויים, ובדומה למסחר בבורסה, השינויים תלויים בגורמים שונים. כאמור, קיימת תנודתיות גבוהה בשוק המט"ח, אולם נמוכה משוק המניות ועל הסוחר להיות תמיד עם היד על הדופק. רגע אחד של חוסר תשומת לב, עלול לעלות לו בהפסד יקר.

המהפכה החלה

מכיוון שכך, החלה להתפתח בשנים האחרונות מהפכה של ממש בעולם המסחר בעזרת כניסתם של השחקנים החדשים. מדובר בסוחרים רבי-עוצמה, המסוגלים לסחור באופן מקצועי ומיומן תוך ניתוח-בזק של אלפי פקודות ומידע על הקורה בשוק בו זמנית, מבלי שגורמים פסיכולוגיים יפריעו להם ובהצלחה רבה.

הסוחרים הבלתי-אנושיים האלו, הם למעשה רצף של אלגוריתמים מתמטיים המפותח על ידי אנליסטים מומחים, רבי ידע וניסיון, השוקדים ללא הפסקה על פיתוח מתמיד של האלגוריתמים, ובשפה המקצועית: האלגו-טריידינג.

להשקיע בלי להפסיד

בחברת 'יוטרייד', בית השקעות המתמחה במסחר במט"ח, לא אמרו נואש ומחלקת המחקר והפיתוח שלהם עבדה שעות נוספות, כדי להפיק מוצר שסיכויי ההפסד שלו נמוכים במיוחד ויבטיח רווח מקסימלי למשקיע.

הניסיון הרב של 'יוטרייד' בניהול תיקי השקעות בשילוב מסחר אוטומט / מסחר ממוחשב - אלגו טריידינג, מספק למשקיע מוצר אפקטיבי המנוטרל מכל גורם פסיכולוגי וסוחר באופן רציף חמישה ימים בשבוע, מה שאין ביכולתו של הסוחר הידני להשיג. יתרון נוסף שמציגה 'יוטרייד' הוא הדיוק המושלם בביצוע חישוב של סיכון מול סיכוי וכפתור ה-"סטופ לוס", אשר מפסיק מידית את פעולת האלגוריתם במקרה שהגרף מתחיל להיות שלילי.

פעולת המסחר באמצעות האלגוריתם היא מיטבית ומדויקת, כשבית ההשקעות 'יוטרייד' פועל ללא לאות כדי שהלקוח יקבל תמורה הוגנת להשקעה שלו.

המסחר במט"ח מעניין אתכם? רוצים ללמוד עוד? הקליקו

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר