עישן במהלך הטיסה, וגרם לעיכוב של 324 נוסעים ביוון

גלאי העשן התריאו, והמטוס נאלץ לנחות נחיתת חירום ביוון כשהדיירים מפונים לבתי מלון באתונה. במשך שעות לא הצליחו הטכנאים לפענח את מקור העשן, עד שהגיעו למסקנה: נוסע עישן. הנזק על פי ההערכות: מאות אלפי שקלים (תיירות)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
עישון (צילום: shutterstock)

הסיגריה שגרמה לנזק כספי גדול: לפני מעל לשבוע, נאלץ מטוס ג'מבו שטס מניו יורק לישראל, לבצע נחיתת חירום ביוון, הסיבה: עשן שהתגלה בגלאי העשן בחדרי השירותים של המטוס, שמקורו לא זוהה.

על המטוס היו באותה טיסה מעל ל-300 נוסעים, שנאלצו להתעכב בנסיעתם ולנחות ביוון. לאחר נחיתת המטוס, שוכנו הנוסעים זמנית בבית מלון סמוך, כאשר במקביל, טכנאים מישראלי הוזעקו בכדי לבדוק את מקור העשן.

במהלך תיחקור צוות המטוס, אמרה אחת הדיילות כי בעת שעברה בתא השירותים, הריחה ריח דומה לריח של סיגריות, אולם לדבריה, הריח לא היה חזק דיו בשביל לקבוע כי אכן נוסע כלשהו שהה במקום ועישן.

המטוס נאלץ להתעכב ביוון (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

הבדיקות במטוס נמשכו, ובסיומן התברר כי לא היה קצר חשמלי בסביבת השירותים, מה שהוביל למסקנה כי העשן נבע מאדם שעישן במהלך הטיסה.

על פי ההערכות, האדם הוציא את הסוללה מגלאי העשן, ולאחר שסיים לעשן, ריסס מטהר אוויר בתא והחזיר את הסוללה. כשלאחר מכן הופעל הגלאי ושיגר התראי על עשן בחלל המטוס.

כאמור, כתוצאה מהעישון במטוס, נגרם לחברת התעופה נזק כבד, וזאת עקב מימון הנחיתה ביוון, שיכון הנוסעים בבתי מלון, הזעקת הצוות הטכני מישראל, והוצאות נוספות שנגרמו בעקבות העיכוב בנסיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות