הרב עמאר על האפיפיור: לוחם צדק, ראוי לציון ולשבח

הרב הראשי לישראל רבי שלמה משה עמאר הגיב להודעת ההתפטרות של האפיפיור ושיבח את פעילותו לאורך השנים. ראוי לציון ולשבח, מתפלל לבריאותו ולאריכות ימיו של לוחם צדק זה, וקורא לעולם כולו ללמוד מעמידתו ולהוקיע כל גילוי אנטישמיות באשר הוא" (חדשות, בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב עמאר והאפיפיור היוצא (צילום: פלאש 90)

העולם עדיין בהלם מההודעה הדרמטית של האפיפיור בנדיקטוס ה - 16, הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר קורא לעולם ללמוד ממנו ולהמשיך את מלחמתו באנטישמיות.

בהודעה מיוחדת שהוציא הרב עמאר הערב נכתב: "האפיפיור בנדיקטוס ה-16 ראוי לציון ולשבח על עמידתו האיתנה ומלחמתו השערה בכל גילוי של אנטישמיות והכחשת שואה, מבית ומחוץ".

"בלטה בימיו הדרתו הנחושה של הכומר ויליאמסון מכחיש השואה מבין כתלי הכנסיה".

עוד נכתב בהודעת הרב עמאר: "זכורות אימרות רבות שלו שהיוו בסיס לקשר ראוי בין הרבנות הראשית לישראל והעם היהודי עם הכנסייה. בפרט זכורה אמירתו לפיה מעולם לא נטש הקב"ה את בריתו עם העם היהודי, האפיפיור אף זכור כמי שאמר 'היהודים הם אחינו הבכירים', והגדיל והוסיף כי 'היהודים הם אבותינו'".

הרב עמאר סיים בברכה לאפיפיור היוצא: "אני מתפלל לבריאותו ולאריכות ימיו של לוחם צדק זה, וקורא לעולם כולו ללמוד מעמידתו ולהוקיע כל גילוי אנטישמיות באשר הוא".

מוקדם יותר הוציא הרב הראשי הרב יונה מצגר הודעה בה נכתב בין היתר: "במהלך כהונתו היו היחסים בין הרבנות לכנסייה טובים מאי פעם ואנו מקווים שכך זה יימשך, מגיע לו כבוד רב על קידום היחסים בין כל הדתות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר