נחשף: ח"כ מרינה סולודקין והמאבק על כבוד המת

רק היום, שש שנים לאחר קיומו של האירוע, בקהילה היהודית במוסקבה מגלים כי ח"כ לשעבר מרינה סולודקין הייתה שותפה למאבק מיוחד בהגנה על כבוד המת "ח"כ לשעבר הגב' מרינה סולודקין ז"ל, קיימה קשרים רבים עם השלוחים במדינות חבר העמים, ובמסגרת תפקידה כחברת כנסת, סייעה רבות לפעילות ככל יכולתה – יהי זכרה ברוך" אומרים בקהילה היהודית (חדשות, בעולם)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ח"כ סולודקין בהלוויה שנערכה בירושלים (צילום: באדיבות קהילת 'מבשר טוב' מוסקבה)

יום לאחר פטירתה של ח"כ לשעבר מרינה סולודקין, מספרים בקהילה היהודים כי הח"כית לשעבר היתה שותפה למאבקים יהודיים רבים. באחד המקרים, עליו מספרים בקהילה לראשונה לרגל פטירתה של הח"כית לשעבר, היא אף סייעה לשמור על כבוד המת.

לפני כשש שנים, מספרים בקהילה היהודית במוסקבה, התגלתה באופן מפתיע, גופתה של אחות רחמנייה יהודייה בשם יילנה וורשבסקיה הי"ד, שלחמה כרופאה בצבא האדום, נגד כוחות הנאצים ימ"ש שפלשו לברית המועצות לשעבר. לאחר יותר מ-60 שנה, שהיא נקברה במרכז העיר טאלין שבאסטוניה, שם נרצחה ביום ה' בתשרי באמצע טיפול רפואי לחיילים פצועים – החליטה ממשלת אסטוניה לפנות את עצמותיה ולסלק את הגל-עד לצבא האדום, כצעד פוליטי נגד רוסיה.

הדבר נודע לחברה קדישא המרכזית במוסקבה, ולאחר בדיקה מקיפה התגלה אחיין יחיד שלה, ששרד את כל התלאות. בבדיקת DNA התברר מעל כל ספק שאחד מקשישי "מרכז החסד היהודי – שערי צדק" הוא אחיינה. פעילי חברה קדישא ומרכז החסד, סיכמו איתו שידרוש מממשלת אסטוניה לקבל את גופת הנרצחת, לקבורה יהודית.

כדי שממשלת אסטוניה תסכים לצעד זה ולשם קבלת עצמותיה של הקדושה – נצרכו פעילות רבה, מקיפה ועדינה, נועזת ומתוחכמת ביותר. ואכן הדבר יצא לפועל ובסיוע "איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים", נערכה הלוויה מכובדת ומתוקשרת ב"הר הזיתים" שבירושלים, בהשתתפות הרב הראשי של ת"א הרב ישראל מאיר לאו, שכניצול שואה, נשא נאום מרגש ביותר, רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, רב החב"ק בת"א וזק"א הרב יעקב רוז'א, משלחת של צה"ל וחברה קדישא של הפרושים של ירושלים – שערכו את ההלוויה עפ"י מנהגי ירושלים הידועים.

גם חברת הכנסת באותם ימים הגב' מרינה סולודקין ז"ל,שנפטרה השבת בריגה ברית לטביה - הייתה בסוד העניינים המורכבים וסייעה במשימה החשובה, ח"כ סולודקין הגיעה אישית להשתתף בכל מהלך טקס ההלוויה, יחד עם ווטרנים רבים וניצולי שואה שגרים בארץ.

הגב' מרינה לא הסתירה את התרגשותה לנוכח הטקס המכובד והכבוד האחרון שהעניקו לאותה אחות יהודייה רחמנייה, וציינה את השתדלותו ופעילותו הבלתי רגילה, של רבה של רוסיה הרב לאזאר, שפעל ללא לאות, עד שהצליחו לקבל ולהעלות את עצמות הנרצחת, לקבורה בארץ הקודש.

"ח"כ לשעבר הגב' מרינה סולודקין ז"ל , קיימה קשרים רבים עם השלוחים במדינות חבר העמים, ובמסגרת תפקידה כחברת כנסת, סייעה רבות לפעילות ככל יכולתה – יהי זכרה ברוך" אומרים בקהילה היהודית במוסקבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר