טורקיה: מוזיקאי לעג לאיסלאם, והורשע

טורקיה לא שותקת לפוגעים באיסלאם: המוזיקאי הטורקי פאזיל סיי, הורשע על ידי בית משפט טורקי ונגזרו עליו 10 חודשי מאסר מושהה. הסיבה: ציוצים ברשת שפגעו באיסלאם (בעולם)

יוסף פאר | כיכר השבת |
מוסלמים זועמים נגד מזלזלים באיסלאם (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

חופש הביטוי? לא בטורקיה: במדינה האיסלאמית הורשע היום המלחין והמוזיקאי פאזיל סיי, וזאת לאחר ש"השמיץ" את הדת המוסלמית, על סיי נגזרו 10 שנות מאסר מושהה. כך, שבמידה וסיי יחזור על מעשי הפגיעה באיסלאם, הוא יאלץ לרצות את עונש המאסר.

הסיבה לתלונה נגדו ולהרשעתו, היא סדרת ציוצים שפרסם סיי בשנה שעברה, והיו פוגעניים כלפי האיסלאם, באחד מהם הוא לעג לקול המואזין, ובציוץ אחר הוא לעג להבטחות האיסלאם למוסלמים אדוקים.

סיי הינו נגן פסנתר מוכר ברחבי העולם, וברקורד העשיר שלו רשומים שיתופי פעולה עם הלהקה הפילהרמונית של ניו יורק, גם עם התזמורת הסימפונית של ברלין ניגן סיי.

אולם דבריו של סיי שלעגו לאיסלאם, הצליחו לעורר את קצפם של מוסלמים אדוקים בטוריה, והביאו למשפט שהתקיים נגדו, והסתיים בעונש של 10 חודשי מאסר מושהה.

יצויין, כי בארגוני זכויות אדם שונים, מבקרים בחומרה את מדיניות הדיכוי בטורקיה, השוללת מאמנים ואישי תרבות רבים להביע את דעותיהם בחופשיות.

עוד יצויין, כי סיי לא רק שלעג לאיסלאם, אלא גם העז לתקוף לאחרונה את ממשלתו הרדיקלית של רג'פ טאיפ ארדואן,

"מדובר בגזר דין עצוב לטורקיה" אמר סיי לאחר גזר הדין, "העובדה שגזרו עליי עונש למרות חפותי היא מקור לדאגה בכל הקשור לחופש הביטוי והאמונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר