המהומות במצרים: עשרות הרוגים ומאות פצועים בסוף שבוע סוער

לפחות 36 בני אדם נהרגו, ומאות נוספים נפצעו במהלך מהומות סוף השבוע בין תומכי הנשיא המודח מורסי ומתנגדיו. באחד האירועים הושלך מתנגד מורסי מגג בניין אל מותו (חדשות, עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הנשיא מורסי הודח - מצרים ממשיכה לבעור: לפחות 36 בני אדם נהרגו בעימותים אלימים שפרצו בסוף השבוע בין אנשי 'האחים המוסלמים' ובין מתנגדיו של הנשיא מורסי.

בנוסף לעשרות ההרוגים בעימותים האלימים, מאות נוספים נפצעו, כאשר בחלק מהעימותים היו מעורבים גם אנשי כוחות הביטחון במצרים.

בתוך כך דווח, כי בעקבות המהומות, החליטו במצרים על הטלת עוצר בערים מסויימות בצפון סיני, אולם הצבא המצרי הכחיש את הדיווחים.

באחד האירועים האלימים שהתרחשו באלכסנדריה, שאף תועדו על ידי צעירים מצריים והועלו לרשתות החברתיות, נראים תומכיו של הנשיא המודח מורסי כאשר הם משליכים את אחד ממתנגדיו מגג בניין, היישר אל מותו.

ח"כ אביגדור ליברמן, היה הבכיר הישראלי הראשון שהתייחס למהומות במצרים, ואמר בראיון ל-ynet: "במצרים לא נאמרה עוד המילה האחרונה. הנושא רחוק מלהסתיים". על המהומות בהן מעורבים תומכיו של מורסי אמר: "מה שקורה שם ללא ספק צריך להטריד אותנו, מדובר במדינה השכנה הגדולה מבין השכנות שלנו, הראשונה שחתמנו איתה על הסכם שלום וברור שאי יציבות שם מקרינה על כל האזור כולו. לנו יש עניין שמצרים תהיה יציבה ותשלוט בכל השטח שלה".

ליברמן התייחס לנושא הסכם השלום הישראלי עם מצרים ואמר: "הסכם השלום כרגע לא במוקד, ואין קשר לישראל, אבל כולנו מבינים שמצרים היא לא עוד מדינה, כולם מגיבים ויש הפתעות"

לדבריו: "אם מסתכלים מסביב, רואים שאין סימטריה בין העמדות האחרות של המדינות והפלגים השונים כלפי האירועים, הראשונים לדוגמה שבירכו את ראש המדינה הזמני היו הסעודים. אבל מה שיותר מרתק וכמעט לא זוכה בארץ להתייחסות הוא איך מגיבים בטורקיה לאירועים. מספיק לעבור על כלי התקשורת בטורקיה במבט חטוף כדי להבין שזה הפך לנושא מספר אחת. גם ארדואן דיבר בכנס והתייחס להפיכה צבאית ולהיסטוריה הטורקית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר