מצרים: הנשיא המודח מורסי, יואשם בהרג חיילים

לאחר תקופה של חוסר ודאות, מתברר כי הצבא המצרי יעמיד את הנשיא המודח מוחמד מורסי לדין. האשמות נגד מורסי הם: הרג חיילים מצריים וקשר עם החמאס (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מפגינים בעד מורסי (צילום: פלאש 90)

לאחר תקופה של חוסר ודאות נראה כי הנשיא המצרי המודח, מוחמד מורסי יועמד לדין וממש כמו קודמו בתפקיד יישב בכלוב הנאשמים.

על פי הדיווח היום (ו') של סוכנות הידיעות המצרית הרשמית, סעיפי האישום העומדים נגד הנשיא המודח כוללים הריגת קציני משטרה, אסירים וכן חטיפת חיילים. למרות שמורסי מוחזק בידי הצבא כבר מרגע ההדחה, כעת הוא נעצר רשמית ל-15 יום.

התובע הכללי של מצרים כבר חקר את מורסי ואמר כי עימת אותו עם הראיות נגדו. ראיות שככל הנראה קשורות לטענה כי ארגון חמאס סייעו לו להימלט מהכלא ב-2011.

חמאס והאחים המוסלמים גינו את האישום

מיד לאחר ההודעה, בתנועת חמאס ובתנועת האחים המוסלמים גינו את האישום המסתמן נגד הנשיא המודח מורסי. בשתי התנועות ואמרו כי העמדת מורסי לדין תהיה חזרה לעידן מובארק.

התסיסה הקיימת בקרב חוגי "האחים" מעלה את החשש כי מהומות דמים יפרצו על רקע ההכרזה כי מורסי יועמד לדין. כוחות הביטחון המצריים נמצאים בכוננות שיא, ומסוקים של הצבא, שיריוניות יפקחו על המקומות האסטרטגים.

מאות אזרחים כבר נענו לקריאתו של שר ההגנה לצאת ולמחות נגד הטרור, והצבא והמשטרה נערכים להפגנות. כאשר על הרכבים של המשטרה נתלו שלטים "מצרים מעל כולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר