לקראת תקיפה בסוריה?

דיווח: ארה"ב ובריטניה מכינות בנק מטרות בסוריה

בעקבות התמונות הקשות מסוריה של אלפי ילדים הרוגים, הלחץ על ארצות הברית לתקוף בסוריה בכדי לעצור את הרצח, גובר • על פי דיווח בריטי, ארה"ב ובריטניה מכינות בנק מטרות לקראת תקיפה • מנגד 60 אחוז מתושבי ארצות הברית, מתנגדים נחרצות להתערבות אמריקנית בנעשה בסוריה (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בדרך לסוריה? משחתת אמריקנית (צילום: shutterstock)

הלחץ הבינלאומי על ארצות הברית לתקוף בסוריה גובר, וככל הנראה פועל את פעולתו. הסאנדיי טיימס הבריטי מדווח הבוקר (א') כי צוותים בריטים ואמריקנים עסוקים ביצירת 'בנק מטרות' לתקיפה אווירית בסוריה.

על פי הדיווח בשיחת טלפון שקיימו נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד אמש קמרון (שבת) שקלו השניים תגובה רצינית, הכוללת פעולה צבאית והתערבות בנעשה בסוריה.

נכון לשעה זו לא ברור אם ארה"ב תתערב באופן ישיר בנעשה בסוריה, בעיקר בשל העובדה כי קיים לחץ פנימי בארה"ב שלא להסתבך במלחמה נוספת במזרח התיכון. זאת לאחר שאובמה הצליח לחלץ את הצבא האמריקני משתי החזיתות הקשות, בעיראק ובאפגניסטן.

דוברו של קמרון אמר אמש "אובמה וקמרון סיכמו כי שימוש משמעותי בנשק כימי יגרור תגובה חריפה מהקהילה הבינלאומית".

ככל הנראה גם אם תהיה 'תגובה חריפה' היא לא תכלול תקיפה קרקעית ושהות ארוכה, בשל החשש האמור מהסתבכות. אך פעולות כירורגיות ומקומיות כדוגמת לוב, ככל הנראה לא יגררו התנגדות גורפת גם בקרב הציבור האמריקאי. כך הדברים בבריטניה, גורמים בסביבת קמרון אומרים כי הוא לא יצטרך להגיש את ההחלטה על תקיפה לחברי הממשלה, במידה ותהיה זו רק תקיפה מקומית, או תקיפה אווירית מדויקת.

אזרחי ארה"ב מתנגדים להתערבות במשבר הסורי

בסקר שפורסם הבוקר, נראה כי קיימת התנגדות רחבה בקרב האזרחים האמריקנים לתקיפה בסוריה, על פי תוצאות הסקר 60% מהאמריקנים מתנגדים נחרצות להתערבות במלחמת האזרחים הסורית. 9% בלבד חושבים כי על הנשיא אובמה, לפעול.

במידה ויוכח מעל כל ספק כי אכן אסד עומד מאחורי התקיפות האכזריות בנשק כימי, 30% יתמכו בהתערבות בסוריה, אך עדיין 41% התנגדו למהלך כזה.

אך בתוך ארה"ב, בעיקר מקרב המפלגה הרפובליקנית ישנם קולות המגנים את הססנותו של אובמה. הסנאטור ג'ון מקיין, מי שהתמודד בעבר מול אובמה לנשיאות מגנה את ההססנות, וטוען כי היא גורמת נזק לארה"ב.

התקיפה הנוכחית בסוריה היא סוג של פרשת דרכים בנוגע למדיניות החוץ של ארה"ב, וגורמת למאבק חריף בין אלו הרוצים לראות את ארה"ב כשוטר של העולם, לבין אלו הקוראים לנשיא להשאיר את ההתערבות בנושאים אלו לאו"ם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות