רגע לפני הדיונים בקונגרס

אסד השיב להצעת רוסיה: מאשר פיקוח על המאגרים

במסיבת עיתונאים שקיים בצהריים, הודיע שר החוץ הרוסי על הצעת פשרה שהעביר לסוריה, ונועדה להביא לביטול התקיפה המתוכננת. על פי ההצעה, יתבצע פיקוח בינלאומי על מאגרי הנשק הכימי בסוריה. הערב, הודיעה סוריה כי החליטה לקבל את הצעת הפשרה הרוסית. התקיפה בסוריה לא תצא אל הפועל? (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בשאר אסד (צילום: Fabio Rodrigues Pozzebom / ABr, ויקיפדיה)

התקיפה בסוריה לא תצא לפועל? כשמנגד נראה כי נשיא ארה"ב ברק אובמה מתקשה לגייס רוב בקונגרס לתקיפה בסוריה, מציעה רוסיה הצעת פשרה שמטרתה: למנוע תקיפה אמריקנית מתוכננת בסוריה. דמשק, כבר הודיעה על נכונותה להיענות להצעת הפשרה.

כזכור, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום (שני) כי מדינתו הציעה לסוריה הצעה לפיה הנשק הכימי שברשותה יעבור לפיקוח בינלאומי, וזאת בכדי לעצור את המירוץ לתקיפה, לברוב ציין בצהריים כי רוסיה ממתינה לתשובה מהירה וחיובית מהממשל בסוריה. בשעות הערב, הודיעה סוריה כי היא מסכימה להצעת הפשרה.

לברוב, שאמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים במוסקבה, ציין כי ההצעה הועברה לעמיתו הסורי וואליד אל מועלם במהלך שיחות שנערכו לאחרונה בין השניים במוסקבה.

לדברי שר החוץ הרוסי, מוסקבה ממליצה לסוריה לרכז את הנשק הכימי שברשותה במספר מוקדים מרכזיים, בהם יהיה פיקוח בינלאומי, כאשר בעתיד, הנשק הכימי יפורק.

מסכה להגנה מפני נשק כימי (צילום: שאטרסטוק)

איך מגיבים האמריקנים?

בבית הלבן התייחסו מוקדם יותר להצעת מוסקבה, ואמרו כי רוסיה עושה שימוש בהצעה בכדי לנסות למשוך זמן, ולעצור את המתקפה האמריקנית המתוכננת. האמריקנים הבהירו כי וושינגטון תמשיך לפעול לפי לוח הזמנים שלה.

הלילה, ישודרו ראיונות של נשיא ארה"ב ברק אובמה במספר כלי תקשורת אמריקניים, ולא מן הנמנע שבמהלכן הוא יתייחס לפשרה הרוסית שצפויה לעכב או אפילו למנוע את התקיפה האמריקנית המתוכננת.

במקביל, מזכ"ל האו"ם באן קי-מון אמר כי דו"ח הפקחים שחקרו את השימוש בנשק הכימי בסוריה עד כה לא הגיע אליו: "אם הדו"ח יאמת שנעשה שימוש בנשק כימי, מועצת הביטחון תוכל להתאחד בהחלטה. אני שוקל כמה הצעות למועצת הביטחון ולהביא לדין את המשתמשים בנשק כימי".

כזכור, במקביל למאמצי ארה"ב להביא לתקיפה בסוריה, אסד ממשיך להתגרות במערב. ביום שני בשבוע שעבר, כך אישר משרד ההגנה הבריטי לעיתון "דיילי מייל", זוהתה חדירה של מטוסים סורים לשטח האווירי של האי קפריסין השכן לישראל.

בתגובה, שני מטוסי קרב מדגם "טייפון" של חיל האוויר הבריטי הוזנקו לעבר המטוסים מבסיסם בקפריסין, אך אלו נסוגו לאחור בטרם בוצעה לעברם פעילות כלשהיא.

מלבד המטוסים הבריטיים, הוזנקו גם שני מטוסי F-16 של טורקיה כדי לסייע בבלימת המטוסים הסוריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר