לראשונה מזה 34 שנים:

נשיא ארה"ב שוחח עם נשיא איראן: "ישנו בסיס לפתרון"

מנהיגי ארה"ב ואיראן שברו בסוף השבוע נתק של 34 שנים וקיימו שיחת טלפון בה דנו בניסיון להגיע להסכם בנושא הגרעין. אובמה לאחר השיחה: "אמרתי שהצלחה אינה מובטחת, אבל אנחנו יכולים להשיג הסכם כולל". חסן רוחאני: "הדגשנו את הרצון המדיני לפתור במהירות את המשבר ולשתף פעולה בסוגיות אזוריות" (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רוחאני ואובמה (צילום: Mojtaba Salimi, ויקיפדיה / פלאש 90)

34 שנות נתק מגיעות לסיומן? נשיא ארה"ב ברק אובמה, ונשיא איראן חסן רוחאני, שברו בסוף השבוע נתק ארוך בין המדינות. השניים, קיימו אמש (שישי) שיחת טלפון ראשונה מסוגה, ודנו במאמצים לפתרון סוגיית הגרעין.

נשיא ארה"ב ברק אובמה, סיפר במהלך הודעה לעיתונאים שעסקה בנושאי כלכלה על השיחה עם רוחאני, ואמר כי יש בסיס לפתרון. לדבריו, "דנו במאמץ להשגת הסכם. אמרתי לו שהצלחה אינה מובטחת, אבל אנחנו יכולים להשיג הסכם כולל".

אובמה ציין: "התקדמות במו"מ עם איראן תיעשה בתיאום ידידותיה של ארה"ב באזור, ובכלל זה ישראל". לדברי אובמה, פתרון הנושא האיראני, "יעזור לנו לפנות לנושאים מדאיגים אחרים, שיוכלו להביא יותר שלום ויציבות למזרח התיכון".

"לשני הצדדים יש דאגות משמעותיות שיש להתגבר עליהן", אמר אובמה והוסיף כי נקיטת צעדים משמעותיים יוכלו להביא להקלה בסנקציות הבינלאומיות נגד איראן.

בהודעה שפרסם נשיא איראן רוחאני בחשבון הטוויטר שלו, וכבר הספיקה להימחק, התייחס הנשיא האיראני לשיחה, ואמר כי השניים "הדגישו את הרצון המדיני לפתור במהירות את המשבר ולסלול את הדרך לפתרון סוגיות אחרות ולשתף פעולה בסוגיות אזוריות".

רוחאני סיפר כי בירך את אובמה בברכת "יום טוב", ואילו נשיא ארה"ב השיב לו בברכת "להתראות" בשפה הפרסית.

על פי סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א, השיחה בין המנהיגים נערכה בשעה שרוחאני היה בדרכו לנמל התעופה בניו יורק.

בהצהרה לאחר נחיתתו באיראן, אמר רוחאני כי "היינו בדרך לשדה תעופה כשנאמר לי שנציג מהבית הלבן התקשר לשגריר שלנו באו"ם ואמר לו שהנשיא אובמה רוצה לדבר איתי לכמה דקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות