האיראנים: ההצעה לא כוללת הסכמה לביקורי פתע במתקני הגרעין

חבר המשלחת האיראנית לשיחות בז'נבה אמר בשיחה עם עיתונאים כי ההצעה למערב אינה מכילה בתוכה אישור לביקורי פתע של פקחים מטעם הסוכנות במתקני הגרעין במדינה (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נשיא איראן חסן רוחאני (Mojtaba Salimi - ויקיפדיה, Creative Commons)

חבר המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין מול המעצמות, הבהיר היום (יום שלישי) כי ההצעה שמגישה מדינתו לשיחות בז'נבה לא כוללת בתוכה אישור לביקורי פתע במתקני הגרעין באיראן.

את הדברים, אמר עבאס אראקצ'י נציג המשלחת האיראנית, במהלך שיחה עם עיתונאים.

אראקצ'י נשאל האם מדינתו תאשר ביקורי פתע של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית במתקנים, והשיב כי פרטי ההצעה האיראנית חסויים ויישארו כך "עד שנגיע להסכם".

"מה שציינתם לא ייכלל בתוכנית" אמר הנציג האיראני בהקשר לסוגיית ביקורי הפתע של הפקחים.

נתניהו לפני כשבוע: "לא ניתן שישמידו אותנו" (לע"מ)

בקבינט המדיני בטחוני התייחסו היום לשיחות בין איראן והמעצמות, ואמרו כי "תהיה זו טעות היסטורית שלא לנצל את הסנקציות ולהסכים לוויתורים לפני שהעולם יבטיח את התפרקות איראן מתוכנית הגרעין הצבאית שלה".

"המשא ומתן הזה מתחיל בשעה שהמשטר האיראני נתון ללחץ גדול בשל הסנקציות ומנסה נואשות להביא להסרתן. אסור להקל את הסנקציות כשהן כל-כך קרובות להשיג את מטרתן".

עוד נאמר בהודעת התגובה הישראלית לשיחות: "איראן מאמינה שהיא תוכל לחמוק בעזרת ויתורים קוסמטיים שלא יסיטו משמעותית את דרכה לפיתוח נשק גרעיני, ויתורים שתוכל לחזור בה מהם בתוך שבועות. מנגד, איראן דורשת את הקלת הסנקציות, שאותן לקח שנים להטיל עליה. הקהילה הבינלאומית חייבת לדחות את דרישות איראן להשיג הסכם שיותיר לה את היכולת לפתח נשק גרעיני וחייבת להתעקש על הסכם אמיתי ובר-קיימא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות