הטייפון בפיליפינים: ישראל מסייעת

סופת טייפון 'הייאן' שהכתה בפיליפינים, גרמה לנזקים כבדים באיים. לנוכח האסון ולאחר פנייה רשמית ממשלת הפיליפינים, בישראל החליטו להיחלץ לעזרה ומשלחת ראשונה יצאה (בעולם)

(צילום: מתוך יוטיוב)

סופת טייפון ההרסנית 'הייאן' שהכתה בפיליפינים לפני שלושה ימים, גרמה לנזקים כבדים באיים. רק בעיר טקלובן, עיר הבירה של פרובינציית לייטה, קפחו למעלה מעשרת אלפים בני אדם את חייהם, מספר הנעדרים עולה והניצולים מתקשים לשרוד מאחר והם סובלים ממחסור חמור באוכל ומים והניתוק מהחשמל מקשה על התקשורת.

שגריר ישאל בפיליפינים, מנשה בר און תאר הבוקר בגלי צה"ל את המצב הקשה השורר באזורים שנפגעו ואומר כי אין סיבה לחשוש לשלומם של ארבעת הישראלים שנמצאים במקום ועדיין לא יצרו קשר עם משפחותיהם.

"אנחנו יודעים שהם לא היו באזור שנפגע, אלא באזור שהיה בשוליים - הייתה שם סערה אבל לא היו נפגעים. אנחנו מניחים שהם לא יצרו קשר רק בשל התנאים התקשורתיים בשטח", אומר בר און.

לנוכח האסון ולאחר פנייה רשמית ממשלת הפיליפינים, בישראל החליטו להיחלץ לעזרה. אמש המריאה משלחת הכוללת נציגים מפיקוד העורף וחיל הרפואה כדי לבדוק את השטח ולראות כיצד ניתן לסייע בשיקום הניצולים.

במידת הצורך, תזעיק המשלחת יחידות סיוע ישראליות נוספות שביניהן יהיו מחלצים, פרמדיקים ואף פסיכולוגים וכן ציוד עזרה בסיסי, מזון ותרופות.

המשלחת הישראלית תצטרף למשלחות נוספות מרחבי העולם שהתגייסו לסייע לאזורים מוכי האסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר