מזכיר מועצת אירופה: "אנחנו לא רוצים לאסור ברית מילה"

מזכיר מועצת אירופה ת'ורביורן יאלנד, אמר במסיבת עיתונאים במהלך ועידת רבני אירופה הנערכת בברלין כי "מועצת אירופה לא רוצה לאסור ברית מילה". לדבריו: "אלה שקיבלו את ההחלטה אין להם כל כח בחקיקה, ההחלטה לא מחייבת איש" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דגלי מדינות האיחוד האירופי בשטרסבורג (צילום: shutterstock)

פרשת ברית המילה באירופה: ת'ורביורן יאלנד - המזכיר כללי של מועצת אירופה, אמר הערב (שני) כי ההחלטה נגד ברית המילה "הגיעה מצד אנשים שחשים איום מהמוסלמים אבל בעיקר מחוסר ידע".

לדבריו, אותם אמר במסיבת עיתונאים במהלך 'ועידת רבני אירופה' הנערכת בימים אלו בברלין, "מועצת אירופה קמה כדי להילחם נגד גזענות ואנטישמיות".

"בשום אופן מועצת אירופה לא רוצה לאסור ברית מילה" אמר יאלנד. "אין מדינה באירופה שאוסרת ברית מילה. כתבתי כך לנשיא פרס. אמשיך להילחם ולהביע את דעתי במועצת אירופה ולמנהיגות הפוליטית באירופה".

"אירופה הייתה מקום למיעוטים ודתות ולא תמיד הסתדרו ביניהם, ולכן היום יכולים לחגוג את הפלורליזם הקיים".

ת'ורביורן יאלנד ציין: "נכון שהחלטות כאלה הן נגד מדינת ישראל וההצהרות שבאות ממועצת אירופה הן נגד יהדות, אבל זה נובע מחוסר ידע. אלה שקיבלו את ההחלטה אין להם כל כח בחקיקה".

עוד אמר מזכיר מועצת אירופה כי: "ההחלטה שלהם אינה מחייבת איש. הגוף היחידי שמסוגל לקבל החלטה כזו הוא בית משפט לזכויות אדם והם לא קיבלו ולא יקבלו החלטה כזאת"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר