המעוז החדש של כת 'לב טהור': מערב אונטריו

החסידים המאמינים כי רבם משוחח עם מלאכי עליון, ונשלח על ידי הבורא בכדי לתקן את עולם השקר, התיישבו במערב פרובינצית אונטריו שבקנדה, זאת לאחר שנמלטו מקוויבק (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה נגד כת הלברנץ (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המרכז הישראלי לנפגעי כתות)

מנוסת קהילת 'לב טהור': בימים האחרונים מנסים תלמידיו של הרב שלמה הלברנהץ חברי קהילת "לב טהור" להתאקלם במשכנם החדש בעיר Chatham (צ'טהם) במערב פרובינצית אונטריו שבקנדה. גורמים בכירים בקהילה מגלים אופטימיות, ומקווים כי באזור החדש הם לא יסבלו מהצקת השלטונות ומהתערבות בתכני החינוך - כהגדרתם.

בשיחה עם סוכנות הידיעות QMI הסביר מאיר רוזנר, מעסקני הקהילה, כי ההחלטה לעקור לאונטריו נובעת מהיעדר חופש דת בקוויבק. "חיינו בקוויבק ב-12 השנים האחרונות, והיו לנו בעיות עם משרד החינוך ועם המוסד לשירותים למשפחה שניסו להתערב באורחות חיינו", אמר רוזנר, שהכחיש את הטענות שהופיעו בכלי התקשורת על התעללות בילדים.

כזכור, בשבוע שעבר עזבו חברי הקהילה בראשות מנהיגם הרוחני את בתיהם בסנט אגאט דהמונט שבקוויבק וזאת לאחר שבני משפחות מהקהילה הוזמנו להעיד בפני שופט נוער בחשד להתעללות בילדים.

אולם, לדברי מקורביו של הלברנץ מנהיג הקהילה, הדבר אינו נכון, והסיבה ליציאת הקהילה היא גזירות החינוך בקוויבק. לדבריהם, "קהילות אחרות בקוויבק ובעולם (אנטוורפן לדוגמא) נאבקות בבית המשפט נגד הגזירות, אך המצב בלב טהור בשל היותה קהילה קטנה חמור הרבה יותר. מספר אנשים נקראו לבית המשפט בשל נושא החינוך, והעמידו בפניהם עובדה: או שתיכנעו לגזירות החינוך, או שניקח את ילדיכם".

"אין זכר בטענות הנטענות כלפי הקהילה בבית המשפט, לטענות שנטענו שוב ושוב, שנים על גבי שנים כלפי הקהילה, בדבר מכות לילדים, בדבר ענוי ילדים, בדבר הרעבת ילדים ובדבר גזילות רכוש, וזאת לאחר שהשירות הסוציאלי בדק ביסודיות שאין דוגמא לה, את הקהילה".

לדבריהם, הטענות בגין התעללות היו הדבר הראשון שנבדק על ידי השירות הסוציאלי שהודה על האמת שאין בהן ממש. "בדיקות השירות הסוציאלי בנושא החינוך החלו זמן רב לאחר שהבדיקות של הטענות הנ"ל למעשה נסתיימו. אנו לא מכירים אף קהילה אחרת שנבדקה בצורה כה יסודית". אמרו בקהילה.

על פי העיתון הישראלי-קנדי "שלום-טורנטו" קהילת "לב טהור" הייתה בשנתיים האחרונות תחת אור הזרקורים בעקבות שורה של תחקירים עיתונאיים בישראל (ישראל היום, הארץ וערוץ 10), שהציגו אותה, בהתבסס על עדויות ממקור ראשון ומסמכים משפטיים, ככת דתית, קיצונית, סגפנית, סגורה ומסוגרת.

בראש הקהילה החרדית , שהתגוררה כאמור עד לפני כשבוע בסנט אגאט כמאה ק"מ צפונית למונטריאול עומד שלמה הלברנץ, ישראלי לשעבר כבן חמישים, אשר אין בידיו הסמכה רשמית לרבנות. במסמכי הקהילה הוא מכונה הלברנץ האדמו"ר.

בספרו "דרך ההצלה" מסביר הלברנץ בפרוטרוט את משנתו האנטי ציונית, הדוגלת בחיסולה של מדינת ישראל. הלברנץ מאמין באמונה שלמה, כי "הציונות, מוליכה את העם היהודי בפרט, ואת כל יושבי ארץ הקודש בכלל, לאסון נורא, שעלול להיות גרוע מן השואה באירופה”.

הוא מסביר, כי הציונות היא "כפירה גמורה" בתורת ישראל, ומדגיש, כי "המדינה הציונית תהיה חייבת להתבטל, ומהמפעל הציוני בארץ הקודש יוותרו רק חורבן, הרס ושממה נוראים, אשר כמוהם לא היו!”.

קרובי משפחה של חסידים שנתפסו לכת מספרים ל"שלום טורונטו", כי שיטות הפעולה של חסידי הלברנץ מצליחות להפיל ברשתם ישראלים, המתפתים ליצור קשר עם קהילת "לב טהור", ממנה קשה מאוד להיחלץ.

קרובי המשפחה מסבירים, כי המגע הראשוני עם המועמדים נעשה בדרכי נועם ובדברי חלקות. השליחים מתארים את הלברנץ כ"צדיק יסוד עולם", המדבר עם מלאכים והמייצג בתפיסת עולמו ובמעשיו את היהדות האמיתית.

עוד הם מסבירים, כי הלברנץ נשלח בידי בורא עולם כדי "לתקן" אחרים, ובמסגרת זו הוא חותר להביא לביטולה של מדינת ישראל הכופרת, המרחיקה את גאולת המשיח.

מועמדים המגלים עניין בבחינת הצטרפות לקהילת "לב טהור", מקבלים כרטיסי טיסה, להם ולבני משפחתם, והם מונחים, שלא לספר דבר לבני משפחתם הקרובים טרם יציאתם את הארץ, כשלאחר מכן הם משתלטים על נפשם ורודים בהם.

יצויין, כי המרכז לנפגעי כתות תקף בעבר את קהילתו של הלברנץ והגדיר אותה ככת, אולם בקרב חסידיו טוענים כי מדובר בהתנכלויות מכוונות על רקע אישי וכי מדובר בקהילה חסידית המקיימת אורח חיים יהודי שורשי אמיתי וכל ההקנטות וההצקות נובעות מקנאה וחוסר פרגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר