דו"ח צרפתי: יאסר ערפאת מת מזיהום כללי בגופו

כחודש לאחר שמומחים בשוויץ טענו כי ערפאת הורעל, טוענים חוקרים שמונו ע"י בית המשפט הצרפתי, כי מותו של המנהיג הפלסטיני נבע מזיהום ולא מהרעלה מכוונת (חדשות, מהעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

כמעט חודש לאחר שחוקרים שוויצרים טענו כי הנשיא הפלסטיני יאסר ערפאת הורעל, קובעים היום (שלישי) מומחים בצרפת כי המנהיג הפלסטיני מת מנסיבות טבעיות.

המומחים הצרפתיים, מונו על ידי בית משפט במדינה בכדי לבדוק את נסיבות מותו של ערפאת בשנת 2004. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית המסתמך על דו"ח ממצאי הבדיקה, ערפאת מת מזיהום כללי ולא מהרעלה.

הדו"ח הצרפתי שולל לחלוטין את הממצאים שהעלו לפני כחודש חוקרים בשוויץ, לפיהן ערפאת הורעל. דובר משרד החוץ הישראלי, יגאל פלמור. אמר בתגובה לממצאים שהועלו בצרפת כי: "זה היה צפוי ולא הגיע עבורנו בהפתעה".

האם ערפאת מת מהרעלה? צפו (צילום: חגי דקל, אורי דוידוביץ' ואסי כהן - אולפן ynet)

החוקרים השוויצרים הסבירו לפני כחודש, כי לא ניתן לקבוע סופית שערפאת מת מהרעלה, אולם העריכו כי הכמות החריגה של חומר פולוניום רדיואקטיבי שנמצאה בגופו, מעידה כי הייתה הרעלה מכוונת.

"אתה לא סופג כזו כמות של פולוניום בטעות או מתוך רצון, זה לא משהו שנחשפים אליו בסביבה", אמרו החוקרים השוויצרים.

פרופ' פרנסואה בושו, שהשתתף בבדיקה, אמר במסיבת העיתונאים שערכו החוקרים השוויצרים לפני כחודש, כי "אי אפשר לומר שהפולוניום היה הגורם למוות של ערפאת, אולם אי אפשר לשלול את זה". לדבריו: "הממצאים שלנו מאששים את התיאוריה של הרעלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר