האלימות בקייב: שני מפגינים נורו למוות

ההפגנות האלימות בקייב גבו את חייהם של שני מפגינים שנורו למוות על ידי כוחות המשטרה. השוטרים פרצו לכיכר העצמאות והחלו לפרק את המחסומים שהקימו המפגינים (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפגנות בקייב (צילום: shutterstock)

זה כבר חודשיים שפעילי אופוזיציה באוקראינה מפגינים כנגד השלטון, אך נראה כי היום (רביעי) נחצו הקווים האדומים באשר לחיי אדם, זאת כאשר שני מפגינים נורו למוות על ידי כוחות המשטרה בבירת המדינה, קייב.

פעילי האופוזיציה הציגו לכלי התקשורת גופה של מפגין שנורה מספר פעמים, בכדורי גומי ובאש חיה. חובשים הנמצאים בשטח אישרו כי מפגין נוסף נורה למוות. הרשויות במדינה מסרו כי נבדקות נסיבות מותו של המפגין השני.

במקביל, היחידה לפיזור הפגנות של משטרת קייב פרצה הבוקר לכיכר העצמאות, שם התבצרו המפגינים, והחלו לפרק את המחסומים שהקימו פעילי האופוזיציה.

כזכור, במהלך החודשיים האחרונים נערכו באוקריאנה הפגנות אלימות במיוחד, זאת בשל העדפת הנשיא, ויקטור ינוקוביץ', הסכמי סחר עם רוסיה, על פני הסכמי שיתוף הפעולה והסחר עם האיחוד האירופי.

ביומיים האחרונים העלו המפגינים את רף האלימות והשתמשו בבקבוקי תבערה כנגד השוטרים. המפגינים אף הביאו מתקן מאולתר, שהכינו בעצמם, המסוגל ליידות אבנים למרחק רב.

על יד כיכר העצמאות בקייב, מרכז פעילות המחאה, התפתחה תקרית אלימה בין שוטרי היחידה לפיזור הפגנות לבין המפגינים.

השוטרים השליכו רימוני הלם וירו כדורי גומי שפצעו עשרות, מתוכם ארבעה במצב קשה. כאמור, המפגינים מצידם הגיבו גם הם באלימות. הצפגינים הציבו את ה"קטפולטה" - מתקן מאולתר בגובה של כשלושה מטרים שהכינו מבעוד מעוד, עליו נערמו שקים מלאים באבנים, אך לבסוף לא השתמשו בכלי מחשש שהאבנים יפגעו במפגינים, זאת מכיוון שהוא אינו מדויק בעליל.

בתקשורת באוקראינה דווח כי אלמונים חטפו 11 מפגינים בסמטאות שעל יד כיכר העצמאות בשבוע האחרון. משרד הפנים הוציא לפני יומיים צו המעניק סמכות למשטרה לירות על מנת להרוג במקרה הצורך.

ראשי האופוזיציה קראו למפגינים שלא להשתמש באלימות כלפי השוטרים, אך נראה שגם הם איבדו את השליטה על ההמון הזועם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר