אובמה העתיק נאום של ג'ורג' בוש?

מרק תייסן, כותב הנאומים של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש, מאשים את הנשיא האמריקני הנוכחי, ברק אובמה, בגניבה ספרותית מנאומו של בוש משנת 2007 (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אובמה ובוש (צילום: shutterstock)

כותב הנאומים של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש, מאשים את הנשיא האמריקני הנוכחי, ברק אובמה, בהעתקת פסקאות מנאום של בוש משנת 2007.

בראיון שהעניק לרשת "פוקס" אמר מרק תייסן, שהיה כותב הנאומים של בוש, כי "ברק אובמה עבר מלהאשים את ג'ורג' בוש לגניבה ספרותית מג'ורג' בוש".

לדבריו, החלק בנאומו של אובמה בו הוא דיבר על "תקווה והזדמנות, היה דומה בצורה מפחידה. היו לו שורות כמו 'התפקיד שלנו הוא לעזור לאמריקה לבנות עתיד של תקוה והזדמנות. עתיד של תקוה והזדמנות מתחיל מצמיחה כלכלית. עתיד של תקוה והזדמנות מחייב שכל התושבים ייהנו מביטוח בריאות בהישג יד. הרחבת הזדמנות ותקוה תלויה באספקה יציבה של אנרגיה'. כל זה בא מהנאום של בוש על מצב האומה ב-2007".

בעקבות טענתו של תייסן, ערך האתר "פוליטיקו" השוואה בין נאומו של בוש מ-2007 לזה של אובמה מהלילה (בין שלישי לרביעי).

ב"פוליטיקו" נכתב כי אמנם המשפטים שבהם השתמש אובמה בנאומו לא נלקחו ישירות מהנאום של בוש מ-2007, אך בשני הנאומים נעשה שימוש דומה במילה "הזדמנות", כאשר שניהם הסתיימו בסיפור על חייל אמריקני שנפצע במלחמה.

נאומו של אובמה ייזכר בעיקר בעקבות דבריו כנגד הקונגרס. אובמה הודיע כי הוא לא יחכה לאישור של חברי הקונגרס הרפובליקאים לרפורמות שברצונו לקדם, אלא יעשה זאת באמצעות צווים נשיאותיים, במידה והקונגרס לא יגיע להסכמות.

כזכור, אובמה התייחס בקצרה לנושא הפלסטיני ואמר כי "ישראל היא מדינה יהודית ותמיד נעמוד לצדה".

בנושא האיראני היה אובמה נחוש יותר והודיע כי במידה והקונגרס יעביר החלטה המחייבת הטלת סנקציות נוספות על איראן הוא יטיל וטו נשיאותי בעניין בכדי למנוע את הצעד הזה.

צפו בקטע מנאומו של אובמה בקונגרס אמש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר