זלצבורג, אוסטריה: שוב חוללה האנדרטה לזכר השואה

הפעם השנייה בתוך שבועות ספורים, חוללה האנדרטה לזכר קורבנות השואה הממוקמת בבית הקברות העירוני בזלצבורג שבאוסטריה. בפעם הקודמת נעצרו מספר צעירים שהודו כי עמדו מאחורי המעשה (מהעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
צלב קרס (צילום: פלאש 90)

שוב זה קורה: אנדרטת זיכרון לזכרם של נרצחי השואה שהוצבה בעיר זלצבורג שבאוסטריה בשנת 1955, הושחתה בפעם השנייה בתוך מספר שבועות על ידי אלמונים.

בפעם הקודמת שהמעשה אירע, עמדו מאחורי המעשה מספר צעירים שנעצרו על ידי המשטרה המקומית. בחקירתם, הם הודו במניעים אנטישמיים. למרות זאת, כך על פי כלי תקשורת מקומיים, קשה מאוד לייחס להם מעשה אנטישמי.

ההערכה כי לא ניתן יהיה ליחס למעשה אופי אנטישמי, נובעת מהעובדה כי האנדרטה שהוצבה בבית הקברות העירוני, נחשבת ל"נוצרית ופטריוטית", מה שמסיר כביכול את האופי האנטישמי מהמעשה.

השבוע, צויין בעולם יום השואה הבינלאומי. נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר במסר מיוחד שהעביר לרגל היום, כי "בזמננו, זה אומר לבחור לפעול נגד שנאה על כל צורותיה, ובמיוחד אנטישמיות".

אובמה התייחס גם למכחישי השואה ואמר כי יש "לגנות כל ניסיון להכחיש את השואה. זה אומר לפעול על מנת שהניצולים יקבלו את הצדק והתמיכה המגיעים להם, על מנת לחיות את חייהם בכבוד".

הנשיא האמריקני הבטיח לא לשכוח: "ביום זה, אנחנו מחזקים את מחויבותנו לא רק להיות עדים, אלא גם לפעול. לעולם לא נשכח. לעולם לא עוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר