שר ההגירה התפטר כי העסיק עובדת זרה

שר ההגירה הבריטי שעומד מאחורי קמפיין 'חזרו הביתה או הסתכנו במאסר' נגד מסתננים בלתי חוקיים מואשם בהעסקת עובדת ניקיון זרה ובעקבות כך נאלץ להתפטר מתפקידו (בעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילומסך: BBC)

שר ההגירה הבריטי שעומד מאחורי קמפיין 'חזרו הביתה או הסתכנו במאסר' נגד מסתננים בלתי חוקיים מואשם בהעסקת עובדת ניקיון זרה.

מארק הארפר ששימש מאז שנת 2012 כשר ההגירה בממלכה המאוחדת, התפטר מתפקידו לאחר שנאשם בהעסקת עובדת ניקיון זרה בביתו. עובדה זו עומדת בסתירה לקמפיין החריף שהוביל השר נגד שוהים בלתי חוקיים בבריטניה, בו קרא למסתננים לשוב לארצם, ואם לא יעשו כן, יסתכנו במאסר.

לפי האישומים נגדו, העובדת הזרה שמוצאה מקולומביה, נשכרה על ידו בשנת 2007. לטענתו, היו ברשותה מסמכים שאפשרו לה לשהות בבריטניה. אולם בשבוע שעבר, ערך צוות מטעמו בדיקה נוספת שגילתה כי שהייתה של העוזרת הייתה בלתי חוקית.

החוקרים לא הצליחו לאמת כי השר ידע על כך שהעוזרת שוהה בריטניה באופן בלתי חוקי, או עבר על החוק בכוונה. עם זאת, היום (א'), התנצל השר בפני ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון והגיש את התפטרותו.

"למרות שאני אזרח המציית לחוק, הנחשב כשר שהקשיח את עמדות החקיקה בפרלמנט בנוגע להגירה, עליי לעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר המצופים מאחרים" כתב השר הארפר במכתב ההתפטרות לראש הממשלה.

בתגובה, השיב לו קמרון כי "אני מאוד מצטער שאתה עוזב את הממשלה, אך אני מבין את הסיבות שהובילו אותך לכך. אני מקווה שתוכל לחזור לשירות הציבורי בתוך זמן קצר".

שר הביטחון הבריטי לשעבר ג'יימס ברוקנשייר, יחליף את הארפר המתפטר בתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר