הרשימה השחורה של הבנק בגרמניה: 'הפועלים' בפנים

הבנק המרכזי בגרמניה, "דויטשה בנק" מחרים את בנק הפועלים כאפיק השקעה בשל פעילותו בשטחים. למרות שלא נשקף נזק כלכלי לבנק הפועלים, קיים חשש מפני מסלולי השקעה זהים שיחרימו חברות ישראליות בטענה לאי-מוסריות (עולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
בנק הפועלים (צילום ארכיון: פלאש 90)

הבנק המרכזי בגרמניה, "דויטשה בנק" מחרים את בנק הפועלים כאפיק השקעה בשל פעילותו בשטחים.

חדשות וואלה! מדווחים כי "דויטשה בנק" מפרסם מסלול השקעה חדש הנקבע על פי אמות מידה אתיות ומיועד למשקיעים שלא מעוניינים להשקיע באפיקים הפועלים בניגוד לצו מצפונם. המסלול החדש, "תעודת סל מוסרית", כולל רשימת חברות ברחבי העולם, ממנה הוחרגו 16 גופים בעייתים מבחינה אתית. ביניהן, בנק הפועלים הישראלי, חברות לפיתוח מוקשים וחברות המסייעות לייצור נשק גרעיני.

בתעודת הסל מוצעות כ-1,400 חברות להשקעה מתוך מדד ההשקעות הבינלאומי MSCI. הבנק הגרמני מציע שירות מיוחד למשקיעים ומסנן מתוך רשימת החברות במדד את אלו הנחשבות כ-"לא מוסריות". השירות זמין למשקיעים בגרמניה, דנמרק, אוסטריה ולוקסמוברג.

עד לפניית חדשות וואלה!, נכתב באתר הבנק כי רשימת החברות הבלתי מוסריות "מייצגת את עמדותיו של דויטשה בנק ונתונה לשינויים בכל עת". אולם כעת שינה הבנק את נוסח הדברים ובתגובה רשמית הודיע כי מרכיב הרשימה הוא גורם שלישי - מכון מחקר עצמאי בדנמרק בשם "מוסד המחקר הדני הלאומי".

למרות שלא נשקף נזק כלכלי לבנק הפועלים, קיים חשש מפני מסלולי השקעה זהים שיחרימו חברות ישראליות בטענה לאי-מוסריות.

אין זו הפעם הראשונה שבנקים בישראל נכנסים לרשימות שחורות בעולם. לפני כשבועיים, הבנק הגדול בדנמרק "דנסקה בנק" האשים את בנק הפועלים בהפרות של החוק הבינלאומי והצהיר כי יימנע מכל השקעה בו. עם זאת, בבנק הפועלים לא מתרגשים מהחרם הדני, מאחר ולדבריהם, "דנסקה בנק" מעולם לא לא השקיע בהם.

בנוסף, הבנק המרכזי בשוודיה "נורדיאה" ביקש לאחרונה מהבנקים "לאומי" ו"מזרחי-טפחות" הסברים על מהות פעילותם מעבר לקו הירוק, הכוונה לגבש מדיניות בעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר