טורקיה: אלפים הפגינו כנגד ראש הממשלה, רג'יפ טאיפ ארדואן

אלפי אזרחים טורקים יצאו להפגין כנגד משטרו של ראש הממשלה ארדואן, זאת על רקע פרסום הקלטה החושפת לכאורה שחיתות קשה של ראש הממשלה הטורקי (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רג'יפ טאיפ ארדואן (צילום: shutterstock)

אלפי אזרחים טורקים יצאו היום (שלישי) להפגין כנגד משטרו של ראש הממשלה הטורקי, רג'יפ טאיפ ארדואן.

האזרחים יצאו להפגין בעקגבות פרשת שחיתות חדשה, בה מעורב לכאורה ארדואן, שמטלטלת את המדינה.

המפגינים קראו להתפטרותו של ארדואן וממשלתו, וכינו אותו "גנב". כוחות השיטור בטורקיה פיזרו את המפגינים על ידי שימוש בזרנוקי מים ובגז מדמיע. עד כה לא דווח על נפגעים.

כזכור, הקלטה מביכה, בה נשמע לכאורה ארדואן מורה לבנו, בילאל, להעלים מילונים מביתו, הועלתה לרשת, וגרמה לטלטלה בטורקיה. עם זאת, ההקלטה טרם אומתה.

לשכת ארדואן הוציאה היום הודעה מה היא טוענת כי ההקלטה זויפה. "ההקלטות, שפורסמו באינטרנט, מלוות בטענה כי מדובר בשיחה בין ראש ממשלתנו רג'פ טאיפ ארדואן ובנו, הן שקריות לחלוטין והן תוצר של שילוב בלתי מוסרי של קטעים שונים" נאמר בהודעת הלשכה.

"מי שיצר את הקשר המלוכלך הזה נגד ראש הממשלה של הרפובליקה הטורקית יובא לתת את הדין במסגרת החוק".

ההקלטה המביכה את ארדואן

ההקלטה מגיעה לאחר פרסום של הקלטות מביכות נוספות של ארדואן בזמן האחרון. בהקלטה שהודלפה לפני כחודש נשמע ארדואן מורה לבכיר בתחנת טלוויזיה לעצור שידור של מסיבת עיתונאים של מנהיג מפלגת האופוזיציה.

בשיחה נוספת שהודלפה כמה ימים קודם התבררה הסיבה לפיטוריהם של שלושה עיתונאים שהתכוונו לחשוף ליקויים במערכת הבריאות הציבורית בטורקיה. השלושה הועסקו בעיתון היומי "האברטורק".

בשיחה נשמע ארדואן מדבר שוב עם מנהל בכיר בתחנת טלוויזיה, פאתח סראץ', כאשר ארדואן אומר לו שהעיתונאים הללו "מכערים את פני הממשלה ומאפילים על הישגיה". סראץ' השיב לארדואן בהכנעה: "כן אדוני, אנחנו מתביישים. זה לא יקרה שוב".

פרשת השחיתות בצמרת טורקיה נחשפה במהלך חודש דצמבר האחרון, אז עצרה משטרת טורקיה 25 בני אדם, בהם בניהם של שר הפנים ושני שרים נוספים בקבינט של ארדואן.

הם נחשדו בפשיעה מאורגנת, בהברחות ובפעילויות פיננסיות לא חוקיות. הפרשה הובילה להתפטרותם של שלושת השרים, ובעקבות זאת נאלץ ארדואן להקים ממשלה חדשה.

ההקלטה הנוכחית פורסמה יום לאחר שעוזריו של ארדואן דיווחו על ציתותים לא חוקיים לטלפונים של אלפי אזרחים, בהם פוליטיקאים בכירים, שהתגלו לאחר שלוש שנים והופעלו כדי לסחוט בני אדם ולשבש תיקים פליליים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר