תוך חודש: ייחתם הסכם פיוס בין טורקיה לישראל

סגן ראש הממשלה הטורקי בולנט ארינץ', הודיע כי בסוף החודש הבא יחתמו ישראל וטורקיה על הסכם פיוס שיכלול פיצויים מישראל למשפחות ההרוגים הטורקים שהיו על הספינה (בעולם)

רג'יפ טאיפ ארדואן (צילום: shutterstock)

קרוב לארבע שנים מאז משט המרמרה, הצליחו ישראל וטורקיה להגיע להסדר פשרה שיפייס בין טורקיה לישראל. סגן ראש הממשלה הטורקי בולנט ארינץ', הודיע כי בסוף החודש הבא יחתמו שני המדינות על הסכם פיוס שיכלול פיצויים מישראל למשפחות ההרוגים הטורקים שהיו על הספינה. ההסכם ייחתם לאחר קיום הבחירות המוניציפליות בטורקיה, ב-30 במרס.

לדברי ארינץ', שצוטט בעיתון הטורקי "הורייט", "הסכם הפיוס הסופי ואיתו סכום הפיצויים המוצע הועבר על ידי ישראל בחודש האחרון". הוא הוסיף כי לאחר שממשלת טורקיה תבחן אותו, הוא יהפוך להסכם סופי בחודש הבא.

החתימה על ההסכם תיישב את היחסים בין ישראל לטורקיה, ושתי המדינות ימנו שוב שגרירים. תהליך יישוב היחסים יחל מיד לאחר החתימה על ההסכם, הדורש את אישור הפרלמנט הטורקי.

לפני שנה, התנצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הטורקים, לאחר ביקורו של נשי ארצות הברית ברק אובמה בישראל. אולם המדינות לא הצליחו להגיע לעמק השווה, בשל חילוקי דעות על גובה הפיצויים והתביעות נגד בכירים ישראלים בבית המשפט הבינלאומי.

העיתון הטורקי מדווח כי דיפלומטים מישראל ומטורקיה ערכו לפחות ארבע פגישות בשנה האחרונה.

סגן ראש הממשלה הצהיר כי "אחרי הבחירות, המשימה הראשונה שלנו היא להבטיח שנושא הפיצויים יהפוך למסמך מחייב" והסביר את עיכוב החתימה בכך שמנהיגי טורקיה היו עסוקים בשל קמפיין הבחירות המתקרבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר