המחבל מהפיגוע בבורגס: סטודנט שהוכשר בלבנון

לאחר כמעט שנתיים לפיגוע באוטובוס בבורגס בו נרצחו חמישה ישראלים, עיתון בולגרי מדווח כי נחשפה זהות המחבל: יליד אלג'יריה, חי במרוקו והתאמן בבסיסי חיזבאללה (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שרידי האוטובוס לאחר הפיגוע (צילום: ארכיון פלאש 90)

העיתון הבולגרי "פרסה" דיווח היום (ב') כי זוהה המחבל שפוצץ עצמו באוטובוס התיירים הישראליים בבורגס בקיץ לפני שנתיים. המחבל שרצח חמישה ישראלים ואת נהג האוטובוס הבולגרי היה ממוצא אלגי'ראי והתאמן במחנות חיזבאללה בדרום לבנון, כך מסרו לעיתון מקורות המקורבים לפרטי החקירה.

ישראל חשדה כי חיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע בנמל התעופה בבורגס ומאוחר יותר אישרה בולגריה את הדברים. בעקבות זאת, הכניס האיחוד האירופי את הזרוע הצבאית של ארגון חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור. הארגון הלבנוני מכחיש כי הוא אחראי לפיגוע, אך ההערכה היא כי הפיגוע היה מעשה נקמה לחיסול עימאד מורנייה, קצין המבצעים של הארגון, בפברואר 2008.

במהלך חקירת הפיגוע זיהתה בולגריה שני גברים ממוצא לבנוני החשודים כי שיתפו פעולה עם המחבל כדי להוציא את הפיגוע לפועל. העיתון ציטט את אחד המקורות, החוש פרטים על המחבל המתאבד עצמו: "המחבל נולד באלג'יריה, חי במרוקו והתאמן במחנות בדרום לבנון. הוא גם למד באוניברסיטת ביירות עם שני חשודים אחרים". בעיתון נכתב כי פריצת הדרך בחשיפת זהות המחבל הגיעה מהמזרח התיכון, אך לא פרט מעבר לכך.

ביום שישי האחרון אישר התובע הראשי של בולגריה, סוטיר צרצרוב כי קיים מידע חדש על המחבל המתאבד מהפיגוע שאירע ב-18 ביולי 2012 וגבה את חייהם של חמישה תיירים מתוך קבוצה ישראלית גדולה שנחתה בנמל התעופה בבורגס ועלתה על אוטובוסים שהיו אמורים להסיעם לבתי המלון. ההרוגים בפיגוע הם כוכבה שריקי, איציק קולנגי, אמיר מנשה, אליאור פרייס ומאור הרוש וכן נהג האוטובוס הבולגרי. מלבד ששת ההרוגים נפצעו עוד 33 בני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר