אסון המעבורת: התפטר ראש ממשלת דרום קוריאה

בעקבות אסון המעבורת, ראש ממשלת דרום קוריאה, צ'ונג הונג-וון הודיע על התפטרותו. "אני מתנצל על בעיות רבות, על כך שלא מנענו את האסון ועל ניהול האירוע כולו" (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מעבורת בדרום קוריאה (צילום: shutterstock)

ראש ממשלת דרום קוריאה, צ'ונג הונג-וון, הגיש הבוקר (א') את התפטרותו לנשיאת המדינה, בשל ביקורת נגד התנהלות ממשלתו בטביעת המעבורת "סוול". האסון גבה את חייהם של 187 בני אדם וישנם 115 נוספים המוגדרים נעדרים, שגופותיהם טרם אותרו. רוב הנספים היו תלמידים במהלך טיול באי ג'ג'ו.

בתחילת האירוע הודיע הממשלה כי צוותי הסיוע הצליחו לחלץ את כל נוסעי המעבורת ללא פגע, אולם זמן קצר לאחר מכן התברר כי למעלה מ-300 בני אדם נהרגו או נעדרים. לטענת המבקרים, בעת האסון נאמר לתלמידים להישאר בתוך תאיהם, במקום לנסות לחלצם מהמעבורת הטובעת. בנוסף, התברר כי היו ליקויים באמצעי הבטיחות ומהלך החילוץ עצמו היה איטי ובלתי יעיל.

בהודעה שפרסם ראש הממשלה המתפטר נכתב: "בשם הממשלה אני מתנצל על בעיות רבות, על כך שלא מנענו את האסון מההתחלה ועל ניהול האירוע כולו. אם אמשיך להחזיק במשרתי יהיה זה נטל גדול על הממשל". לדבריו, למרות שרצה להתפטר עוד קודם, "הטיפול באירוע היה בעדיפות הראשונה". הוא הוסיף כי "כבר הרבה זמן יש יותר מדי מקרי רשלנות ואי סדר בחברה שלנו ואני מקווה שאלה יתוקנו כך שתאונות כאלה לא יקרו שוב בעתיד".

התפטרות תיכנס לתוקף רק לאחר אישור נשיאת המדינה, פארק גן-הייאה שאמרה בשבוע שעבר כי חברי הצוות התנהלו באופן השקול לרצח "שלא ניתן וצריך לסבול" והודיעה כי הנאשמים יישאו באחריות פלילית ואזרחית למעשיהם.

לפני כשבועיים, יצאה המעבורת מנמל אינצ'ון בצפון מערב המדינה לעבר האי ג'ג'ו כשעל סיפונה 476 נוסעים, 339 מהם תלמידי בית ספר בגילאי תיכון ומוריהם. מחקירת האירוע עולה חשד כי לפני שהחלה המעבורת לשקוע, היא ביצעה פניה חדה ויתכן כי פינוי מוקדם יותר יכול היה להציל חיים.

אחד הצוללנים שלקח חלק בחיפוש אחר ניצולים, תאר בראיון ל-CNN, כיצד היה עליהם לשבור חלונות ולהגיע עד לסיפון התחתון של המעבורת, הנמצא שעומק של 73 מטרים מתחת לפני המים.

לדברי מפקד הצי הדרום קוריאני קים ג'ין-הוואנג, מאמצי החילוץ הופכים איטיים יותר ויותר ככל שהזמן עובר. "הצוללנים כבר חיפשו בכל המקומות 'הקלים' לחיפוש. ועתה החיפושים הופכים קשים יותר גם בגלל הזרמים החזקים ומזג האוויר. אבל חיל הים לא יעצור עד שאחרונת הגופות תימצא" אמר ג'ין-הוואנג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר