בעקבות תקלה: מטוס ריגול "העלים" מאות טיסות

מטוס ריגול אמריקני, U2, גרם לשיתוק של מערכת הפיקוח האווירי של לוס אנג'לס, ובשל כך נעלמו ממסכי הבקרה כל המטוסים שטסו באותו זמן באזור ומאות טיסות אחרות קורקעו (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מטוס ריגול אמריקני, מדגם U2, שטס בגובה רב, גרם לשיתוק של מערכת הפיקוח האווירי של לוס אנג'לס, דבר שהוביל להיעלמות המטוסים שטסו באזור באותו זמן ממסכי הבקרה.

האירוע התרחש בסוף אפריל, אך רק אמש (שלישי) הוא נחשף בכלי התקשורת. כאמור, קריסת מערכת הפיקוח האווירי הובילה לכך שהמטוסים שטסו באזור נעלמו מהמסכים, ובנוסף, מאות טיסות קורקעו.

עם זאת, לא נגרמו תאונות במהלך התקלה, אך לדברי מומחי תעופה הפרצה עלולה להיות מנוצלת לצורך התקפת טרור.

בעקבות שיתוק המערכת, נאלצו פקחי הטיסה להשתמש בנוהל גיבוי למצבי חירום, כאשר הם מתקשרים האחד עם השני באופן ידני כדי לעקוב אחר מסלולי הטיסה של מטוסים שהיו באוויר.

לדברי נייט פר, נשיא סניף לוס אנג'לס של התאחדות פקחי הטיסה הלאומית, התקלה תוקנה בתוך כ-45 דקות.

מחקירה ראשונית עולה כי התקלה התרחשה בעקבות כך שמטוס הריגול טס בדרך כלל בגובה רב, אך המערכת, מסיבה שעדין אינה ברורה, זיהתה אותו טס בגובה נמוך. בעקבות כך, המערכת ניסתה לשנות את מסלול הטיסה שלו, מה שחייב שינוי של כל מסלולי הטיסה האחרים.

עומס המידע שנפל בעקבות כך על המערכת גרם לקריסתה. במשך הזמן שהמערכת שותקה, היא ניסתה לאתחל את עצמה שוב ושוב, עד שתוקנה באופן סופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר