מדגמים: השוויצרים הצביעו נגד העלאת שכר המינימום

אזרחים בשוויץ הצביעו נגד ההצעה להעלות את שכר המינימום ל-25 דולרים לשעה. כך עולה ממדגמים ראשונים שפורסמו. 90% מהאזרחים בשוויץ מרווחים מעל לשכר שהוצע (מהעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הדגל השוויצרי (צילום: shutterstock)

ממדגמים ראשונים שפורסמו בשוויץ עולה כי אזרחי המדינה החליטו לדחות את ההצעה להעלות את שכר המינימום לסכום הגבוה ביותר בעולם - 25 דולרים לשעה (כ-86 שקלים). ההצבעה על ההצעה של האיגוד השווייצרי SGB נערכה במשאל עם, כשהמפלגה הירוקה והמפלגה הסוציאליסטית הביעו את תמיכתן בה.

סקרים שנערכו בימים האחרונים קודם ההצבעה על ההצעה, העלו כי קרוב ל65% מהנשאלים יתנגדו להצעת החוק שהייתה עשויה להפוך את שכר המינימום בשוויץ לגבוה ביותר בעולם.

בסוכנות הידיעות 'רויטרס' דווח כי מומחה לדעת קהל בשוויץ אמר כי להצעת החוק לא היה סיכוי לעבור במשאל העם, וזאת לאור העובדה שהאזרחים "לא יפגעו בכלכלה השוויצרית". לדברי מתנגדי ההצעה, לו היא הייתה מאושרת, הייתה נגרמת פגיעה קשה לשוק ופיטורים רבים היו יוצאים לפועל תוך חודשים ספורים.

התומכים בהצעת החוק, הם בעיקר פעילים של ארגוני עובדים ואנשי רווחה, הטוענים כי יש להשוות את שכר העובדים ליוקר המחיה בכדי לצמצם את הפערים החברתיים במדינה.

יצויין כי כיום כ-90% מהאזרחים בשוויץ מרווחים מעל לשכר המינימום שהוצע בחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר