טורקיה: בכירים לשעבר במערכת הביטחון על הכוונת

ביהמ"ש בטורקיה הוציא צווי מעצר כנגד בכירים במערכת הביטחון בישראל, בהם ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, עקב מעורבותם בפרשת המרמרה (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי (צילום: פלאש 90)

בית המשפט השביעי לפשעים חמורים באיסטנבול הוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים לשעבר במערכת הביטחון הישראלית, בהם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום וראש להק המודיעין בחיל הים לשעבר אבישי לוי, זאת בעקבות מעורבותם בפרשת המרמרה.

בנוסף, בית המשפט ביקש מהאינטרפול - הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי, צווי מעצר בינלאומיים כנגד ארבעת הבכירים הישראלים, אך האינטרפול אינו חייב להיענות לבקשה.

התובעים הטורקים, שייצגו 33 קרובי משפחה של תשעת ההרוגים הטורקים במשט לעזה, דרשו מאסר עולם לכל אחד מהקצינים שנשפטו בהיעדרם.

משמעות ההחלטה היא שאם אחד מהבכירים ייכנס לטורקיה הוא ייעצר במקום. כמו כן, תוכל ממשלת טורקיה לבקש את הסגרתו של אחד הקצינים אם יגיע למדינה שלה הסכם הסגרה עם טורקיה.

במידה והאינטרפול ייענה לבקשה הטורקית ויפרסם צווי מעצר בינלאומיים יהיו הקצינים בסכנת מעצר בכל המדינות שחברות באינטרפול.

כזכור, התביעה כנגדם הוגשה כבר ב-2012, כאשר ההליך המשפטי התקיים על רקע מגעים לפיוס בין ישראל לטורקיה בעקבות פרשת המרמרה.

חלק מהסכם הפיוס בין המדינות כולל התחייבות טורקית להעברת חוק בפרלמנט שמבטל את כל התביעות המשפטיות נגד קצינים וחיילים ישראלים שהיו מעורבים בהשתלטות על המשט לעזה.

למרות שישראל וטורקיה כבר הגיעו להבנות ולטיוטת הסכם, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא הביא את ההסכם לאישור בקבינט המדיני-ביטחוני.

במסגרת טיוטת ההסכם הסכימה ישראל לשלם למשפחות הנפגעים במשט פיצויים בסך כולל של כ-20 מיליון דולר. כאמור, ממשלת טורקיה התחייבה בתמורה להעביר חוק שיעצור את ההליכים המשפטיים כנגד הבכירים הישראלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר